HOORN - Vanaf 8.00 uur woensdagochtend tot ’s avonds rond 20.00 uur moest een deel van de wijk Kersenboogerd het zonder de signalen van Ziggo doen. De radio-, televisie-, internet- en telefoniediensten werkten niet in straten als de Matissehof. Wat de storing veroorzaakte is nog niet bekend. Volgens de site van Ziggo was sprake van een ’groepsstoring’.
Op de site van Ziggo was te lezen:
”Er is storing. Onze radio-, televisie-, internet- en telefoniediensten zijn op dit moment niet beschikbaar. Er wordt gewerkt aan een oplossing van het probleem. We kunnen helaas niet aangeven wat de verwachte oplostijd is. Onze excuses voor het ongemak.”
HELPDESK
Een telefoontje naar de Helpdesk rond 17 uur levert na enige tijd de automatische mededeling op dat het ”probleem in de loop van de middag is opgelost”, maar na 5 minuten wachten op een levend persoon komt de mededeling ”Mijn systeem geeft aan dat nog onbekend is wanneer de storing is opgelost”. De dame van de Ziggo Helpdesk meldt verder dat ”heel Hoorn en Blokker er uit ligt”. Dat laatste klopt in ieder geval niet want een deel van Hoorn heeft wel verbindingen. Op de vraag waardoor de langdurige storing is ontstaan moest de medewerkster, zoals verwacht, het antwoord schuldig blijven. ”Misschien is wel één van de servers stuk en wordt die vervangen... Maar we doen onze uiterste best.”
Op de vraag wanneer men recht heeft op een schadevergoeding moest door de dame heel lang in het systeem worden gezocht (”mijn systeem is wat traag...”) en kwam uiteindelijk het bericht dat dit na een storing is van minimaal 48 uur. Wat we natuurlijk niet hopen voor allen die nu zonder 1, 2, 3 of 4 diensten van Ziggo zitten.
Tussen 20.00 en 20.30 uur kwamen er weer berichten van ontvangst.