Ziggo-storing in Hoorn pas na 12 uur opgelost

24-11-2010 (update)

HOORN - Vanaf 8.00 uur woensdagochtend tot ’s avonds rond 20.00 uur moest een deel van de wijk Kersenboogerd het zonder de signalen van Ziggo doen. De radio-, televisie-, internet- en telefoniediensten werkten niet in straten als de Matissehof. Wat de storing veroorzaakte is nog niet bekend. Volgens de site van Ziggo was sprake van een ’groepsstoring’.

Op de site van Ziggo was te lezen:
”Er is storing. Onze radio-, televisie-, internet- en telefoniediensten zijn op dit moment niet beschikbaar. Er wordt gewerkt aan een oplossing van het probleem. We kunnen helaas niet aangeven wat de verwachte oplostijd is. Onze excuses voor het ongemak.”

HELPDESK
Een telefoontje naar de Helpdesk rond 17 uur levert na enige tijd de automatische mededeling op dat het ”probleem in de loop van de middag is opgelost”, maar na 5 minuten wachten op een levend persoon komt de mededeling ”Mijn systeem geeft aan dat nog onbekend is wanneer de storing is opgelost”. De dame van de Ziggo Helpdesk meldt verder dat ”heel Hoorn en Blokker er uit ligt”. Dat laatste klopt in ieder geval niet want een deel van Hoorn heeft wel verbindingen. Op de vraag waardoor de langdurige storing is ontstaan moest de medewerkster, zoals verwacht, het antwoord schuldig blijven. ”Misschien is wel één van de servers stuk en wordt die vervangen... Maar we doen onze uiterste best.”

Op de vraag wanneer men recht heeft op een schadevergoeding moest door de dame heel lang in het systeem worden gezocht (”mijn systeem is wat traag...”) en kwam uiteindelijk het bericht dat dit na een storing is van minimaal 48 uur. Wat we natuurlijk niet hopen voor allen die nu zonder 1, 2, 3 of 4 diensten van Ziggo zitten.

Tussen 20.00 en 20.30 uur kwamen er weer berichten van ontvangst.


Reacties
Reactie: (Familie Uit delft)
26-11-2010, 18:02
hallo mijn familie heeft ziggo bij ons maar het verandert steeds van kanalen. komt het door de feit dat we in delft wonen of dat er ites mis is met onze ziggo.

Reactie: (kees boots)
26-11-2010, 09:53
Daar heb je gelijk in @nomen nescio maar ik lees ook berichten over traag internet.

Reactie: (nomen nescio)
26-11-2010, 03:05
Doe ik ook wel ’ns @KeesBoots, maar dat helpt natuurlijk niet als Ziggo er in z’n geheel uitligt.

Reactie: (kees boots)
25-11-2010, 23:11
Een tip, is het internet traag trek dan de stekker van de modem er drie minuten uit en dan er weer in en meestal is het probleem verholpen.
Resetten noemt men dit.

Reactie: (Janos Karoly)
25-11-2010, 20:05
Wat denk je waarom ik overgestapt ben op glasvezel van KPN? Maandag wordt alles aangesloten, veel sneller, een hard-disk recorder, aansluiting voor 2 TV’s (beide digitaal) en snel internet, voor minder dan de basis bij Ziggo. Ben toch niet gek?!

Reactie: (edkar)
25-11-2010, 16:51
2x gebeld met Ziggo rond 12.00 uur en rond 18.00 uur. Het vreemde is dat je dan eerst je hele verhaal moet vertellen, terwijl je er van uit mag gaan dat dit op de helpdesk bekend is. Het is een kleine moeite alle medewerkers op de hoogte te stellen van de problemen in een bepaalde regio. Maar nee bij Ziggo zijn dit soort vanzelfsprekendheden volkomen onbekend.
@Ziggo jullie kunnen mij inhuren voor adviezen tav van de helpdesk. Dit is een quick win en mag je gratis implementeren.

Reactie: (jessy)
25-11-2010, 12:17
heb nergens last van gehad woon in de gsm buurt heledag internet en tv

Reactie: (RWD)
25-11-2010, 11:54
dit is al de 2de x in 1 week tijd dat ik al een hele dag geen internet heb.

volgens mij was dat zondag, van een uur of 2 tot een uur of 9, /

en gister ochtend, tot geen idee. naar mijn weten is het nog steeds niet opgelost.

overigens woon ik in midden limburg en heb al van meerdere mensen gehoort dat ze geen internet hadden.

Reactie: (Monique)
25-11-2010, 10:24
De laatste paar weken is Ziggo enorm traag bij ons (1628 Plevier). Internet valt regelmatig voor een paar seconden/minuten uit en is soms niet voorbij te schoppen.

Reactie: (ericlinks)
24-11-2010, 23:29
Altijd problemen wanneer komt me neer ziggo over de brug de klant betaald voor iets wat hij niet krijgt zelfs de telefoon was dood en ja wat doe je dan ziggo bellen haha nee dan betalen we deze maand maar niet zou je bijna denken als mensen tevaak teleur gesteld worden dan loop je de kans dat mensen over stappen dus ziggo bij deze kom uw klanten eens tegoed met taart of een fixe korting wand de klant is koning

Reactie: (Superted)
24-11-2010, 21:53
K-Rel, Hoe wil je dat duidelijk informerende bandje afluisteren als je Ziggo telefoon er uit ligt?
Kost je dus weer wel extra aan mobiele belminuten (naar boven afgerond door de GSM-maffia)

Reactie: (GVN)
24-11-2010, 20:38
Hier(Matissehof) doet alles het weer om 20:30

Reactie: (Pesu)
24-11-2010, 20:17
Hele dag lag alles plat hier. ( 1628 ) Jan Bronnerhof. nu doet alles het weer. Rond 20.00 u.

Reactie: (GVN)
24-11-2010, 20:05
Matissehof ligt ook alles er nog uit. Gelukkig nog een BB om internet te checken :-)

Reactie: (k-rel)
24-11-2010, 19:59
Op de site van Ziggo is te lezen:

”Er is storing. Onze radio-, televisie-, internet- en telefoniediensten zijn op dit moment niet beschikbaar. Er wordt gewerkt aan een oplossing van het probleem. We kunnen helaas niet aangeven wat de verwachte oplostijd is. Onze excuses voor het ongemak.”

SORRY heb even geen internet en kan dus de site niet bezoeken, hoe kan ik het dan lezen domme Ziggo.

Wees duidelijk op een bandje als er vragen worden gesteld en laat de mensen en niet lange tijd wachten van : "al onze medewerkers blablabla..."


Reactie: (Fluffie)
24-11-2010, 19:56
1623 werkt als een speertje

Reactie: (Peter)
24-11-2010, 19:55
Zwaag-bangert-oosterpolder. Alles doet het van ziggo

Reactie: (Christa)
24-11-2010, 19:13
John raedeckerhof heeft geen tv maar ook geen internet. Moet ik nu toch maar eens die was gaan wegwerken;-)

Reactie: (Adam)
24-11-2010, 19:07
Wij hebben geen ziggo, maar ons tv werkt ook niet meer.

Reactie: (EenR)
24-11-2010, 19:03
Op de John Raedeckerhof ligt de tv-kabel eruit. Helaas, dan maar iets leukers doen...

Reactie: (Yvonne)
24-11-2010, 18:43
Hier vandaag ook geen problemen postcode 1628JV vlak bij de Gording
Afgelopen weekend zaterdag en zondag lag het er hier wel steeds uit. Was net een aansteker Zippo, maar via het ziggo gebruikersforum vernam ik dat er toen ook al sprake was van een storing, wellicht hetzelfde probleem.

Reactie: (nomen nescio)
24-11-2010, 18:29
hier 1689 werkt alles uitstekend. Wel eind van de ochtend/begin van de middag aantal sites niet beschikbaar(code 503), w.o. die van dagblad Trouw.
En hoe kan Ziggo dat eigenlijk?
Melden van een storing op Internet en de getroffenen kunnen dat niet lezen!
Ziggo vervalt hier in een fout.

Reactie: (Fred)
24-11-2010, 17:55
1628 Betje Wolffplein werkt wel!

Reactie: (BAS)
24-11-2010, 17:50
Net gebeld, bandje had het over "kabelschade".

Reactie: (Mami)
24-11-2010, 17:40
Wat grappig dat ik u hier tref mr Leek!

Reactie: (Mami)
24-11-2010, 17:38
Dvorakhof ligt ook plat. Denk dat het
voornamelijk de nieuwbouw is.
Geen gtst vanavond :(.

Reactie: (paul)
24-11-2010, 17:37
Hier kievit kersenboogerd 1628 werkt alles prima!

Reactie: (Mark Leek)
24-11-2010, 17:33
Op 1623 ook geen problemen!

Reactie: (Matthijs)
24-11-2010, 17:29
Matissehof lijkt wel een gevoelig puntje dan. Vorige keer ook al raak daar.

Hier in Jacques Bloemhof werkt alles, maar de interwebs haperen een beetje.

Reactie: (Qwartje)
24-11-2010, 17:11
Naar ik verneem werkt 1621 (binnenstad) wel.

Reactie: (SMACK)
24-11-2010, 17:03
Hier in de Sapmastraat in Hoorn-Noord (1624) is wél internet en televisie. Telefonie heb ik nog niet geprobeerd vandaag maar waarschijnlijk werkt dat ook gewoon. Mijn vader uit het Matissehof, Kersenboogerd (1628) heeft geen internet en televisie.