TunnelNee-comité zoekt steun voor flyers
9-2-2014
HOORN - Met de kreet ”STOP DE TUNNEL MET UW STEM EN EEN KLEINE DONATIE” doet het TunnelNee-comité in Hoorn een oproep voor financiële steun. Voor de verkiezingen wil men uitpakken met flyers en posters, maar daarvoor ontbreken nu nog de middelen.
Dit is de oproep die het comité doet:
Aan alle inwoners van Hoorn,
De Carbasiusweg. De tunnel. De onderdoorgang.
Hoe je ‘m ook wilt noemen, het blijft een peperduur paardenmiddel voor een probleem dat veel makkelijker en goedkoper valt op te lossen. Dat weet u, dat weten wij en dat weet nog een flink aantal mensen.
Maar er zijn ook mensen die van niets weten. Die niet weten dat de tunnel helemaal niet op het Keern wordt aangelegd. Dat het Keern zelfs voor auto’s wordt afgesloten. Dat de tunnelweg minimaal € 60 miljoen euro gaat kosten. Dat de gemeente Hoorn daar een lening voor moet afsluiten, terwijl ze vanaf volgend jaar al fors in de min staat.
Die mensen willen wij wakker schudden. Dat lukt al aardig, met de minimale middelen die wij hebben. Maar met de gemeentelijke verkiezingen in zicht (19 maart al!) wordt het tijd voor nog een extra krachtsinspanning. Wij willen duizenden huis-aan-huisflyers verspreiden, posters plakken, de straat op. Onze kant van het verhaal vertellen.
Dat gaat lukken met uw steun. Wij zijn een groep betrokken inwoners. Wij hebben geen partij achter ons staan, laat staan een partijkas. Tot dusver hebben we alle kosten uit eigen zak betaald en met trots. Alleen deze ene keer vragen wij u om hulp. Om een financieel steuntje in de rug. Alle beetjes helpen om zoveel mogelijk stadsgenoten te bereiken. Wij maken ons sterk voor de stad.
Doet u mee?
Fijn. Zo kunt u steunen:
Maak snel uw bijdrage over naar Triodosbank 390473308 tnv M.Brandt o.v.v.HoornTunnelNee.
Alvast enorm bedankt voor uw hulp! Enne... stuur dit mailtje gerust door naar vrienden en bekenden.
www.hoorntunnelnee.nl
info@hoorntunnelnee.nl
Namens het comité:
Maartje Brandt
Frank Wiggers
Marian Vleerlaag
Ron Dol
Reactie: (Dirck de Vriez)
12-2-2014, 19:03
Is een stempel niet voldoende?
Op de verkiezing borden dan Voor of Tegen bij de juiste partij en de nieuwe een ?
Ja een stift mag ook maar als ze goedkoop willen, 20 borden langs en iedereen kan zien welke partij voor of tegen een tunnel is....
Lijkt me goedkoper en als er een partij gaat klagen komt er gratis in de media aandacht voor zowel voor als tegenstanders...
Dus volgende week Woensdag als alle borden staan en gevuld moeten zijn volgens de griffie.....
1 Stift van Action is voldoende en zoveel geld hoef je daar dus niet voor te hebben....
Reactie: (Jeroen Vogel)
11-2-2014, 14:59
@Frits Bruin
Alles is theorie alvorens het praktijk wordt, maar ben het met u eens: als je zegt dat zaken doorgerekend zijn, dan moet dit aantoonbaar zijn. Anderszijds: waar zouden die extra auto's opeens vandaan komen? Het Pelmolenpad is niet aantrekkelijker dan het Transferium, dus die afweging zullen mensen niet eens maken dunkt mij.
Reactie: (Jan van Leek)
11-2-2014, 11:39
@FRITSBRUIN Is het werkelijk dat D66 niet met een referentie komt van hun berekeningen? Dan kan iedereen wel een slag slaan.
Wat een kind kan zien is dat er GEHEID grote knelpunten komen bij De Weel. Daarbij heb ik nog niks gelezen over de stad UIT komen op drukke momenten. Dat wordt helemaal een ramp met name op de afslag naar De Weel. Heeft D66 dit meegenomen in haar 'berekeningen'?
Reactie: (Fritsbruin)
11-2-2014, 11:09
"...Maar dan, eenmaal vast in het systeem, worden de idealen losgelaten en komen de Eigen belangen boven......"
Volledig eens met @Jeroen Vogel...
Reactie: (fritsbruin)
11-2-2014, 11:03
@Jeroen Vogel
Maar de 'complete' visie is slechts theorie.
Als D'66 dit zegt in hun pdf:
"Leidt de Carbasiusweg niet tot meer verkeer naar de binnenstad?
Nee, verkeersberekeningen laten zien dat dat niet zo is."
Kom op met die verkeersberekeningen. En wie heeft het berekend, welk bedrijf/persoon (o.a. i.v.m. mogelijke corruptie); kom met de bewijzen, toon aan dat de tunnel-tegenstanders het fout zouden zien.
Maar dat doet men niet.....
Op de concrete vraag @Matthijs Wolf -waarom loopt het verkeer straks niet iets verderop vast bij kruispunt 'de Grote Waal ingang'?- komt geen antwoord.
D'66 zegt dat de bezwaarmakers hun redenen uit de lucht zouden hebben gegrepen. ONZIN. Ook hier zit wel degelijk een visie achter.
Kortom D'66/politiek: kom op met die genoemde verkeersberekeningen.....
Reactie: (Bert Laan)
10-2-2014, 13:32
Dat bedoel ik inderdaad, Jerry.
Ik vind het grotesk om nu opeens allerlei motivaties op tafel gegooid te zien worden die er toen niet waren. Of die ze ons niet wilden laten zien. Gewoon omdat ze dachten dat ze er wel mee weg kwamen.
Dat heeft tot een rechtsgang geleid, en zelfs die was nog niet voldoende om het cijfermateriaal op te leveren dat er nu wel is. Daar zijn andere acties voor nodig geweest, waar ik met een grote glimlach kennis van genomen heb.
Ik beschouw het verhaal als een demasque, en in die zin is 19 maart inderdaad een kans. Een laatste kans om nog wat betrokkenheid te creëren.
Reactie: (Jeroen Vogel)
10-2-2014, 13:26
Je bedoelt, Bert, die farce met het referendum? If so, eens. Ik had toen nog vanuit Australië mijn handtekening opgestuurd. Maar macht corrumpeert. Ik geloof echt dat de psyche van de nee-stemmers (ref) aan de basis ligt van het afschieten. Ik geloof ook dat vrijwel elke politicus met goede bedoelingen in de politiek gaat. #Wijgaanhetandersdoen. Maar dan, eenmaal vast in het systeem, worden de idealen losgelaten en komen de Eigen belangen boven. Niet eens bewust, gewoon, omdat het beest in ons, de oermens so to speak, nog altijd aanwezig is. Het survivalinstinct wil niet dat er wordt getornd aan hetgeen men heeft: plushe, toezeggingen, etc. Men laat democratische waarden los onder het mom van een excuusbriefje.
Hadden die afwijzende poltici niet in de politiek gezeten, had men als burger vrijwel zeker de handtekening gezet.
Maar mensen hebben wel een keuze, Bert. 19 Maart. En weet je, het wel of niet verschijnen van die tunnel interesseert me niet. Het is fijn als hij er is. Zo niet, wacht ik even. Maar men moet de burger serieus nemen. Dat interesseert me.
Reactie: (Bert Laan)
10-2-2014, 13:09
Maar begrijp dan, Jerry, dat het helemaal niet de bedoeling is dat mensen een keuze hebben. Die keuze is allang voor de mensen gemaakt.
Reactie: (Jeroen Vogel)
10-2-2014, 12:43
@Frits Bruin
Het gaat niet om de aandacht voor TunnelJa, TunnelNee, TunnelNietes, TunnelWelles of TunnelMisschien. Het gaat erom dat het D66-artikel één van de eerste documenten is waar een complete visie betreffende dit onderwerp in wordt beschreven en een heel wezenlijke bijdrage levert aan het informeren van de burgers. Het is toegankelijk en eerlijk. Ik snap dat niet alles gepubliceerd kan worden, maar dit artikel (en een counterartikel van gelijke waarde) zou(den) juist geplaatst moeten worden. Dan geef je de mensen een keuze.
Reactie: (fritsbruin)
10-2-2014, 12:21
De ja-tunnelsite heeft wel degelijk ook aandacht gehad hier.
Reactie: (Gerry Blokdijk)
10-2-2014, 11:54
Helemaal eens met dhr. Vogel. De Hoorngids lijkt steeds meer het clubblad van het "Tunnel Nee Comité" te worden. Ook de voorstanders moeten een kans krijgen om hun mening te uiten.
Reactie: (Wim Mul)
10-2-2014, 11:25
Eens met Jeroen Vogel, het eerlijke verhaal van D66 verdient plaatsing indien Hoorngids neutraal zegt te zijn.
Reactie: (fritsbruin)
10-2-2014, 10:03
@Matthijs Wolf:
herstel:
..NAAR kruispunt (begin) Grote Waal
Reactie: (fritsbruin)
10-2-2014, 09:58
@Matthijs Wolff: begin anders 's hier uit te leggen waarom een auto- tunnel volgens D'66 niet tot verplaatsing van de verkeersproblematiek zal leiden bij kruispunt Grote Waal. (waar het nu zonder tunnel bijna altijd al druk is)
Reactie: (Bert Laan)
10-2-2014, 09:19
Dit is het scenario waar we de hele tijd voor hebben gewaarschuwd, Jerry, maar de heersende gedachte van de lokale overheid dat "father knows best" en dat dit nu eenmaal de koers is waar in 2010 voor gestemd is, dwingt ze om dit vast te houden.
Het zorgt er inderdaad voor dat niemand naar paragraaf 2 tm 17 van de respectievelijke verkiezingsprogramma's kijkt, omdat er toch maar ééntje belangrijk is. En dat doet mij wel gniffelen: ik heb dan wel geen glazen bol, maar geloof me als ik zeg dat we dit scenario absoluut voorspeld en doorgesproken hebben.
Reactie: (Jeroen Vogel)
10-2-2014, 02:55
@Redactie
Als dit om hetzelfde D66-artikel ging als we ook hebben mogen lezen op Facebook, had het netjes geweest om die wel te plaatsen. Wat je ook van dit onderdeel van de plannen vindt, het artikel is één van de eerste documenten die ik heb gezien waarin een volledige, samenhangende visie werd gepresenteerd. Het had eerlijk, objectief en vooral informerend geweest om deze ook hier te publiceren. Ik snap de beslissing om niet te publiceren niet.
Maar ik heb wel het vermoeden dat sommige politici nu denken: fuck, had ik maar ingestemd met dat referendum... Dan hadden de verkiezingen nu ten minste gedraaid om de verkiezingsprogramma's in plaats van de ja/nee-vraag of een partij instemt met een tunneltje onder zes spoorstaven door. En daar wordt dan voor vier jaar mandaat op gebaseerd. Is dat nu de democratie in de praktijk?
Reactie: (joop schoutsen)
9-2-2014, 23:20
lullig he wolf?
Reactie: (Frans van Luit)
9-2-2014, 18:04
@Matthijs ...D66 staat toch links bovenaan.
Reactie: (E. v.d. Beek)
9-2-2014, 17:59
Ziezo, geld gestort. Belangrijk dat de Hoornse burger wordt gewaarschuwd voor dit college dat met uw en mijn belastinggeld smijt. Als die tunnel er niet komt, zal dit straks flink schelen in de lokale lasten die we betalen. Dan verdienen we elke gift aan HoornTunnelNee zo weer terug.
Reactie: (redactie)
9-2-2014, 17:38
HoornGids plaatst niet automatisch alle berichten die worden ingezonden. Inzenders van berichten krijgen in principe geen antwoord op hun berichten. Nu de verkiezingen er aan komen, sturen sommige partijen / fracties allerlei uiteenlopende (pers) berichten. Deze worden dus niet allemaal geplaatst. Wie in het archief van HoornGids zoekt, zal zien dat voor- en tegenstanders ruim aan bod komen.
Reactie: (Matthijs Wolff)
9-2-2014, 16:45
Ik had donderdag een uitgebreid artikel naar Hoorngids gestuurd met de uitleg waarom D66 vindt dat de tunnel WEL een goed idee is. Maar dat mocht niet op plaatsing rekenen bij Hoorngids. Niet eens op een antwoord trouwens.