Volle zak wiet bij dealer thuis gevonden

2-10-2012 Politie alert op straatdealers

HOORN - Dinsdag omstreeks 11.30 uur kreeg de politie een melding dat er gedeald zou worden vanuit een auto. Het kenteken van de auto was doorgegeven aan de politie. Op de Kap trof de politie de auto aan.
 
Bij controle van de auto en het fouilleren van de 32-jarige verdachte uit Hoorn, trof de politie 10 zakjes hennep, 10 voorgedraaide joints en een hoeveelheid contant geld aan.

In de woning van de verdachte trof de politie de 25-jarige vriendin van de verdachte aan. Zij gaf dat haar vriend inderdaad de wiet moest verkopen. In de woning werd nog een volle zak wiet aangetroffen. Alle drugs zijn inbeslag genomen.

Enkele dagen geleden sloot de gemeente Hoorn de laatste coffeeshop in Hoorn in verband met een Bibob-onderzoek. De politie is alert op eventuele dealers op straat.

Reacties
Reactie: (Joepie)
11-10-2012, 11:11
Bedrijfskleding hoort niet thuis in een c.shop, net zoals de beveiligers van de voormalige shop, uit met die pakkies.Werkelijk storend vond ik dat. Doe gewoon, dat hoort bij een blowersmentaliteit. Marcel, klopt, het was gezelliger geworden, met name omdat mensen weer binnen konden zitten met een jointje. Maar jullie waren er nog niet en ik snap, dat kost even wat meer tijd,en die extra tijd hadden jullie misschien nog even moeten krijgen. Ik en meer klanten mistte bijv. nog steeds de toonbare weegschaal. Kun je toch niet maken om die niet te tonen.En dat sommige personeel toch eens wat meer de klant aankijkt, hallo zegt en als je weggaat bijv. fijne dag verder, tot de volgende keer.Het is zo een fabriek gedoe geworden, komt denk ik ook omdat het druk was, de boel moet steeds gesneden worden, verkoop het toch kant en klaar in zakjes denk ik dan. Kun je ook minder personeel op zo een dag neerzetten en de drukte neemt dan af in rijen.Over kwaliteit valt te twisten, ik ben het niet helemaal met je eens dat de kwaliteit was verbeterd en bovendien, er was wel meer en als er dan wel een goed stukje te krijgen was, dan moest je flink in je buidel kijken. Wat een prijzen en als ik dan uitreken wat eigenaren verdienen van zo een shop, dan kan de prijs best omlaag voor klanten en het loon van personeel omhoog. Jullie werden er flink beter van, luxe leventje en Nico ook. En de prijzen bleven maar stijgen.De voorgedraaide Polmpies en Marrokkies waren bij Nico wel wat beter en goedkoper. Maar inderdaad, het was wel eens stuk gezelliger, want leuk om te zien dat mensen weer lekker zaten de kletsen aan tafeltjes en aan de bar. Koffie weet ik niet, die bestel ik eigenlijk nergens meer, want net wat Lex zegt, sporadisch te krijgen goede koffie.

Reactie: (Harry)
11-10-2012, 11:01
@Marcel. Als ik je zo beluister verdient de nieuwe eigenaar van de Boot een kans om te bewijzen dat hij de bedrijfsvoering wel goed kan doen. En in 3 maanden met een dreigende sluiting boven je hoofd was hij natuurlijk wel beperkt. De Boot moet een gezellige ontmoetingsplek worden net als vroeger de Grashaven was. Met een biljart een voetbalspel of iets dergelijks. Geef het een kans burgemeester.

Reactie: (Lex)
11-10-2012, 10:26
@marcel. Gewoon de nieuwe bedrijfskleding kopen bij Schutz. Heb je hem gelijk mee. Over de koffie, daar ben ik nogal Pietluttig in, het moet toch niet zo moeilijk zijn om goede koffie te schenken? In Rome of Lissabon is het bijna niet mogelijk slechte koffie te treffen maar in Nederland moet je met een enorme bouwlamp op zoek. Zelfs in Amsterdam zijn er maar 2 of 3 die echt een heerlijk bakkie schenken. Ik blijf het raar vinden dat bij een coffeeshop bijna geen goede koffie te vinden is. In Purmerend is er een lees ik, laat in Hoorn dan de 2e komen....

Reactie: (Paul)
11-10-2012, 09:53
@Marcel denk je niet dat VOCH de oren heeft laten hangen naar Schutz en cs? De fractievoorzitter zelf kroegbazin geweest wilde ook niets horen van de overlast van cafés. Allemaal een pot nat daar bij die partij.

Reactie: (marcel)
11-10-2012, 07:47
Dat uitgerekend de v.o.c Hoorn de middenstands partij van hoorn de Boot uit de binnenstad wil hebben vind ik uiterst bijzonder !! Of zijn die ook van mening dat er bij ons alleen maar aso's en armlastige komen ? Net als de heer schuts van die klere winkel die altijd steen en been klaagt over ons terwijl op zaterdag zijn klanten ook gewoon een jointje komen roken bij ons!!! Domme jongens/meisjes die ondernemers denk eens verder dan je neus lang is !!!!

Reactie: (marcel)
11-10-2012, 07:32
De Boot had sinds drie maanden een nieuwe eigenaar kwaliteit van de producten en de koffie was verbeterd .Klant was weer belangrijk geworden en het was weer gezellig!!! Voor al de ondernemers in hoorn een miljoen bezoeken per jaar in de Boot daar zitten ook klanten van u bij die gaan nu shoppen in purmerend en besteden hun geld daar en dat in een tijd dat 50% van de ondernemers een tekort aan klanten heeft.

Reactie: (Joepie)
11-10-2012, 00:11
Ik zou zeggen Martine, in Hoorn ook zulke goede coffeeshops.Moet lukken lijkt mij. Lekker hoor, een rood wijntje met een goede joint erbij. Vind ik ook belangrijk Lex, goede koffie,want wat kan koffie vaak smerig zijn buiten de deur waar je ook best wel veel voor moet betalen. Een kop uitstekende koffie, het visitekaartje.

Reactie: (Martina)
10-10-2012, 23:42
Geweldige koffie krijg ik in Purmerend bij offeeshop Anna @joepie,en oja... derest is ook beter,geweldige sfeer,top kwaliteit,ik kom er al jaren,woon zelf al 20 jaar in mooi Hoorn maar zag al gauw dat het in die cannabiszaken (lees:wietzaak) niet de moeite was,het verschil in benzine betaalde zich ook al snel uit..veel goedkoper/beter in/bij Anna,leuke meiden achter de bar,ik zeg geen coffeeshops meer in Hoorn @lex ik ging toch al naar Anna in Purmerend.......kus xx Martina 38 jaar,onderneemster(ondernemer),21 man personeel en ja ik drink ook rode wijn in het weekend en rook afentoe een jointje

Reactie: (Lex)
10-10-2012, 21:04
@joepie. De gemeente weet in ieder geval hoe het niet moet. Hopelijk vallen ze niet in dezelfde fout. Zat voorbeelden dat het best kan: een goede wietzaak. Maak er wat van zou ik zeggen. En als die tent echt goede koffie zet (waar kan je dit tegenwoordig nog krijgen?) zal ik er een bakkie nemen.

Reactie: (Joepie)
10-10-2012, 20:26
Dat hoop ik ook Lex, maar eigenlijk moeten we daarvan uit gaan. Onze gemeente moet gewoon vanaf het begin al toezicht houden en niet pas als het de spuigaten uit gaat lopen ingrijpen.Ook vind ik echt dat de keuringsdienst van waren zo af en toe naar binnen moet lopen om al het rookwaar en ook drinkwaar checken.Ik denk wel dat onze gemeente een les heeft geleerd. Nou Lex, wie weet drinken we nog eens een kopje thee of een colaatje samen in de nieuwe shop, zou ik wel leuk vinden.

Reactie: (Lex)
10-10-2012, 12:24
@joepie. Er komen 2 wietshops in Hoorn aldus de gemeente. Laten we hopen met deugdelijke ondernemers dit keer.

Reactie: (Joepie)
10-10-2012, 11:16
Ik ben een nogal kleine gebruiker, rook alleen in het weekend,ipv alcohol. 5 gram kan ik niet eens oproken in een weekend, is me teveel. Ik ga vrijdag weer naar Purmerend, wie wil er meerijden, kunnen we benzine delen. Want zo wordt mn jonintje gewoon wel erg prijzig met benzine erbij.Misschien daarna nog even een bioscoop bezoeken? Want ook een filmkaartje wordt zo te duur zonder bioscoop hier. Bah gemeente Hoorn, jullie hebben een heus dorp gemaakt van ons stadje.

Reactie: (Joepie)
10-10-2012, 11:06
Lex, dat er 0 meldingen zijn binnengekomen is misschien omdat de straatdealers de handhavers veel te slim af zijn. Dan denk ik ook, waarom lees ik niets over overlast van cafs op de Dubbele buurt, want de meeste overlast kwam van mensen die uit de kroegen kwamen. Dan is er 1 ondernemer op de Dubbele buurt, die nu een 'nette' zaak heeft, maar daarvoor in de wiethandel zat. Waarschijnlijk heeft hij met dat vele geld wat hij destijds heeft verdiend met zijn wiethandel zijn toko opgezet, zou mij niets verbazen eerlijk gezegd. Het moet gewoon nu eens stoppen dat gedoe met softdrugs, vrijgeven en dan zijn we allemaal weer tevreden. Ik hoorde dat de politie alle buitenwiet aan het opsporen is, ze hadden gezegd: dit doen we omdat de shop nu dicht is. Nou ja zeg, puur, biologisch wietje mag ook al niet meer gerookt worden. In Hoorn mag er dus helemaal niet meer geblowt worden, maar zuipen, ja, dat mogen we, en heel veel zelfs, zie de supermarkten, kroegen. Bah, we leven in een hypoctiete samenleving en ik ben heel erg boos daarom.Maar goed, er groeit meer in de natuur waar we ons anders bij voelen. Ga maar eens richting schapen vandaag, de paddo'zullen er wel weer zijn. Moeten we die kant op gemeente, allemaal trippende burgers hier in Hoorn? Pfff, dat zal deze gemeente niet fijn vinden en ik ook trouwens niet. Maar mensen zijn tot veel in staat.

Reactie: (Nuada)
10-10-2012, 01:17
Zal wel gaan meevallen die overlast , nu nog wel ,feit is wel dat het nu ondergronds is , en de grens staat open voor iedereen om iets te beginnen , hmmm waar doet me dit aan denken. Grenzen ohja. Heel Nederland staat open voor criminelen. Die zullen dit gaatje in Hoorn ook wel snel opvullen , zat laatst bij een Roemeen in de auto rechts voorin , raam kon niet open deur ook niet. , is kapot moet nog maken was het antwoord . Mensenhandel is mijn antwoord . Wanneer gaan we hiero nadenken , en nou niet gaan lulle over links of rechts , we zijn allemaal NEDERLANDERS. Nouja. En die praatjes over wietrokers

Reactie: (Lex)
9-10-2012, 18:50
@paul. Bemerken of overlast. Lijkt me nogal een verschil. De eigenaars ken ik inderdaad. Het zijn beste kerels maar geen geschikte ondernemers hiervoor. De resultaten spreken voor zich. Wat mij betreft mag best strenger tegen opbaar dronkeschap worden opgetreden. Op dronken volk zit niemand te wachten. Boete is 380 euro. Prima.

Reactie: (Paul)
9-10-2012, 14:19
@Lex de winkeliers op het Kleine Noord zeggen dat ze een toename van de straathandel kunnen bemerken, dus die is er wel. Je geeft nogal af op de exploitant van de Boot je bent goed op de hoogte, zit je ook in die handel of ben je een gebruiker? Ik zou dat allemaal namelijk niet weten. Ben ik wel met je eens wat betreft de overlast van drankgebruikers. De rol van deze door iedereen schijnbaar geaccepteerde overlast mis ik in het geheel. Aan de Dubbele Buurt zijn verschillende cafés en ik weet dat ook die voor overlast zorgen althans hun klanten, maar daar hoor ik niemeand over. Ook de winkeliers in die omgeving niet.

Reactie: (Lex)
9-10-2012, 13:59
@joepie. Ben benieuwd wanneer de eerste klachten over straathandel binnen komen. Navraag bij de politie wijst uit dat er voroalsnog 0 meldingen binnen zijn. Maar goed. Dan de wietgebruiker. Het interesseert me geen hol wanneer iemand vredig aan de wiet zit. Ieder zijn meug. Er komt meer ellende van alcoholgebruik dan van wietgebruik. Ik zou het goed vinden wanneer de hele wiethandel gelegaliseerd werd. Maar dat is niet het geval helaas waardoor we het moeten stellen met een gedrocht van een gedoogconstructie die niet te handhaven is. Dit betekent dus dat er een grote verantwoordelijkheid ligt bij de exploitanten van shops. Je moet deze verantwoordelijkheid wel aankunnen. Dit was in Hoorn duidelijk niet het geval. Mooi dus dat die ellende dicht is. Geef een goede ondernemer de kans.

Reactie: (Joepie)
9-10-2012, 11:03
En ik zat nog te denken. Als je maar 1 eigenaar hebt of een clubje van eigenaren samen en je hebt per dag 1300 tot 1400 klanten, tja, niet zo gek dat er kilo's gevonden werden in het kantoor.Als er conccurentie was geweest,was het echt wel stukken minder. Je kunt toch niet een halve dag nee verkopen aan je klanten? Er is dus heel veel vraag in ons stadje naar softdrugs,1300 tot 1400 kopers van sofdrugs per dag!!! Nu sluiten ze de boel, maar niemand stopt, bijna iedereen koopt nu in woonwijken, op straat, enz. Jij hebt er nu geen last meer van, maar dit geeft zoveel meer last in onze stad.Wat ik al zei: de mollen zijn over de schutting gejaagd en ze rennen alle kanten momenteel op. Dus terug die shop, van mijn part een andere eigenaar, als de klanten maar weer in hun winkeltje terrecht kunnen en niet bij heel veel nare straatdealers.Want wat is dit een negatieve sfeer nu voor Hoorn, best a-sociaal en ordinair, een stad vol met straatdealers.

Reactie: (Joepie)
9-10-2012, 10:43
Trouwens Lex, je zegt iets over boeren,dat ze binnen de wet blijven. Zat boeren die de wiet in zijn gegaan hoor, want zij redden het niet meer in hun bedrijven vaak en bedankt regering!En Lex, als een mens de kans krijgt om de boel te belazeren, dan doen zij dat, ook de ondernemrs op de Dubbele Buurt. Zuivere mensen bestaan namelijk niet.Een illusie om te denken dat zij wel bestaan.

Reactie: (Joepie)
9-10-2012, 10:31
Dat dit clubje eigenaren zich niet geheel aan de regels heeft gehouden, dat is een feit. Maar hoe jij denkt over wiet, mensen die dat gebruiken, dat gaat mij net even te ver. De meeste mensen die daar kwamen zijn hardwerkende mensen en een groepje mensen die niet veel doen, maar die kom je overal tegen. Ik meen mij te herinnneren Lex, dat je ook zo klaagde over het Keteltje,woonbde je eerst daar dan? Het blijkt dus of je er nu wel woont of niet, voor jou een c.shop uit een centrum moet. Ik vind het erg dat je alle softdrugs gebruikers over 1 kam scheert.Ik zei iets over de ondernemers op de Dubbele Buurt ja, ik zei niet dat zij zich niet aan regels houden en wie weet sjoemelen zij ook, ook dat weet jij niet zeker Lex. De meeste daar klagen maar over de coffeeshop en ik snap wel waarom, ten eerste omdat ze een boerenmentaliteit hebben,dit behoort een stad te zijn Lex, geen dorp. Ten tweede: euro nijt, want lijdzaam zagen zij toe hoeveel mensen daar in de shop naar buietn en binnen liepen en dat terwijl hun omzetten aan het dalen zijn. Maar goed Lex, je kunt lezen dat de meeste stemmers een shop ook in het centrum willen hebben. heel verstandig, sociale controle, keluer aan je stad geven. De Dubbele buurt is een prima locatie, want die is vlakbij het station, net op de rand van het centrum en het past prima daar in het plaatje. Alsof de rest van de horeca daar zo op en top is, schei toch uit, ik ken die straat van binenn en van buiten. Stelletje schijnheilen bij elkaar.En trouwens, de meeste mensen wonen boven, niet beneden. Zullen de bewoners op de Roode Steen nou ook zo zeuren, net als jij Lex? Daar is toch werkelijk zoveel meer overlast.Ga het centrum uit dan, hou op met zeuren over overlast. Doet mij denken aan een cafe waar ik lang heb gewerkt. Kwam een vrouw boven wonen, en maar klagen over de muziek. Zo moe word je van die mensen.

Reactie: (Lex)
8-10-2012, 23:05
@joepie. Ondernemertjes Joepie? Die mensen doen gewoon hun werk en zijn niemand tot last en blijven binnen de wet. Hetzelfde geldt voor boeren. Kan van die criminele club met/ zonder normale boekhouding en kilo's wiet op zolder niet gezegd worden. Maar goed, jij hebt liever een crimineel daar. Smaken verschillen.

Reactie: (Joepie)
8-10-2012, 22:44
Om je vooroordelen weg te nemen en om met je eigen ogen te zien dat er niet alleen wiet werd verkocht.Maar goed Lex, het stikt hier van de boeren en wat de boer niet kent....en die ondernemertjes, daar ken ik er wel een paar van bij jullie in de straat,goh,wat een gezelligheid.

Reactie: (Lex)
8-10-2012, 21:19
Tuurlijk @joepie ook dat is sfeer. En overlast is ook een vorm van sfeer. Spreekt mij en mijn buren wat minder aan om eerlijk te zijn. Waarom zou ik daar naar binnen moeten gaan? Als ik geen brood nodig heb ga ik ook niet naar de bakker.

Reactie: (Joepie)
8-10-2012, 20:32
En Lex, zo te lezen heb je nooit enige moeite genomen om eens naar binnen te gaan en eens een praatje te maken met de mensen. Er werd meer dan alleen maar wiet verkocht, dus noem het geen wietshop.Je bent tegen softdrugs en coffeeshops,je kent de mensen niet die dat weleens kopen. Je weet niets van ze.

Reactie: (Joepie)
8-10-2012, 19:56
Lex, het is zo verschillend hoe mensen over een goede sfeer denken.Ik heb begrepen dat je iets tegen mensen hebt die naar een c.shop gaan en c.shops in het algemeen in een centrum. Je hebt nu je zin, maar de mollen zijn over de schutting gejaagd. Ik vind het een flauwe reactie van je om dit te zeggen hier. Die paar krogen die tegen de shops zijn in dat straatje, ik ken ze wel, oersaaie, vreselijke kroegen. Juist de shop gaf meer kleur aan deze straat.Ik vond de Dubbele buurt vanwege het Veerhuis en de shop de leukste uitgaansstraat van Hoorn en waarom? Veel culturen, veel verschillende mensen, vele leeftijden, en dat noem ik nou pas sfeer.

Reactie: (Lex)
8-10-2012, 19:17
Omwonenden en ondernemers van de Dubbele Buurt zijn bijzonder blij met de sluiting van de wietshop. De sfeer is absoluut verbeterdB&W bedankt en doe zo voort!

Reactie: (Nuada)
6-10-2012, 00:02
ga ff Sap gezelschap houwe okkie het is nu al zoek alleen bij een gerucht dat er een shop dicht gaat , ik zal je gerust stellen thuis dealers waren er al die tijd al (betere wiet als de boot), zelfs die huiveren net als jij ,maar staan niet op straat zoals jij om te kijken of er op de hoek gedeald wordt, dat gebeurt toch wel have fun lol

Reactie: (Joepie)
4-10-2012, 10:32
Nee Okki! Mensen zullen niet stoppen nu met roken/blowen, geloof het of niet. Het zal de straathandel nog meer bevorderen met alle gevolgen van dien. Je kunt niet iets wegnemen wat al eeuwenlang wordt gebruikt. Ik geloof echt dat je het goed bedoeld Okki,maar het is een illusie om te denken dat mensen nu gaan stoppen. Als morgen bijv. drank niet meer verkocht zou mogen worden, dan weet jij wel wat er gaat gebeuren. En ik vind en geloof daar echt in, mensen en drugs/drank zijn niet van elkaar te scheiden.De 1 zn drankje, de ander een blowtje, laat ze toch. Maar alles tot je nemen met mate,en dan bedoel ik ook echt alles in het leven, daar ben ik helemaal voor.

Reactie: (okkie)
4-10-2012, 10:20
Joepie je houd hier hele betogen voor het open houden van de wietshops..Ik kan daar wel inkomen want je rookt zelf ook dat is duidelijk. Nu de shops dicht zijn kan je ook proberen de positieve kant van het verhaal in te zien. Dit is de gelegenheid voor gebruikers om twee vliegen in een klap proberen te slaan..Je kan proberen en van de wiet en van het roken af te komen. En als alle gebruikers die hier zo zelfverzekerd roepen dat het niet verslavend is dat nu eens zouden proberen, en het lukt, houden ze en het hoofd helder en geld over. Wat wil je nou nog meer, dus ik zie alleen maar voordelen.Want als de een het lukt kan deze de ander aanzetten tot doorzetten en volhouden. Prachtig streven toch?

Reactie: (Joepie)
4-10-2012, 09:27
Het schijnt dus zo te zijn dat velen met de auto komen of op de scooter en vaak even in en uit lopen. Misschien is het daarom handig om 1 shop buiten het centrum te plaatsen waar je niet binnen kan blijven, niet binnen mag roken en met voldoende gratis parkeergelenheid. Parkeren was vaak een drama op de Dubbele buurt,ook als er een voorstelling in de schouwburg was. Misschien een drive in c.shop realiseren? En 1 shop in het centrum houden, waar mensen ook gezellig kunnen samen zijn. Een grotere shop misschien, met een groot beeld tv voor leuke sport wedstrijden en schaakborden, Back Gammon spelen,poolbiljart tafels en waar je binnen ook een blowtje kan blijven roken. Ook is denk ik de meeste overlast te wijten aan het cafe naast de c.shop.Ik heb al veel gezegd, het is nu aan de gemeente om in het c.shop verhaal de juiste beslissing te nemen. Succes!

Reactie: (Joepie)
3-10-2012, 20:15
Wat een gezeur over overlast. Ik heb lang in het centrum gewoond en juist de meeste overlast was van mensen die bezopen de kroeg uit kwamen en dat waren er nog al wat.Plassen tegen gevels, als gekken rijden, schreeuwen, vechten, enz. Ik klaagde daar nooit over, ik wist, ik woon in een centrum waar winkelend publiek is,mensen op terrasjes zitten, waar veel verkeer is, het laden en lossen van vrachtwagens, dronken mensen, kermis, feestjes, kroegen, c.shops, enz. Ga dan verdorie in een woonwijk wonen als je nergens last van wilt hebben of op een hutje op de hei, nog beter. Nee, alleen de c.shop geeft dus overlast, nou, echtnniet dus,dat weten we allemaal. Dus ik hoop dat iedereen nu eens weet dat het wel meevalt en het is aan het clubje eigenaren en gemeente om orde op zaken te krijgen. Portiers in apepakkies neerzetten die voor de deur staan en met iedereen buiten op straat een praatje maken, ja, dat hangen mensen voor de deuren.Ik vind dat persoonlijk heel gezellig een leven op straat,maar voor wie daar niet tegen kan die gezelligheid op straat, kijk dan naar Purmerend, daar hangt niemand voor de deur, de portier zit binnen bij het voorraam, zonder apepakkie aan en als hij iets ziet voor zijn deur wat niet mag, dan stapt hij naar buiten. Binnen praat hij met de klanten, niet buiten. Het is allemaal op te lossen, maar goed, schijnt moeilijk te zijn hier in Hoorn. En ondertussen hoor ik steeds meer mensen over straat dealers die in de weer zijn momenteel, best beroerd is dat. Ze waren er al, want de prijzen zijn erg hoog in shops, maar nu zijn het er nog veel meer. Wat een triest gedoe hier in Hoorn. Al jaren gaat het zo hier, al jaren luisterde de gemeente niet en nu? Nu dan maar pats boem dichtgooien en dat terwijl de gemeente allang signalen had binnen gekregen dat het niet goed ging met de shops hier. Ik ben razend op onze gemeente!En ook boos dat de eigenaren van deze shop niet beter hun best hebben gedaan voor zijn klanten, want veel klanten kunnen nu niks meer halen hier, moeten de straat op of afreizen. Spijtig dat ze misschien hun banen kwijt raken, ik hoop voor ze van niet, maar ik vind wel, dat hebben de werknemers van de shop aan hun eigen bazen te danken en aan onze gemeente die concurrentie tegenhield jarenlang.Ik kan het inderdaad niet vaak genoeg zeggen.

Reactie: (plies)
3-10-2012, 17:08
@ Maarten, je wil mij toch niet wijsmaken dat de café een slijterij functie heeft voor het grote publiek. Welke gek (het halende publiek) gaat voor een fles drank een café prijs betalen terwijl het bij de slijter 400% of meer goedkoper is.

Reactie: (Fay)
3-10-2012, 15:49
De Grote Noord, Rode Steen dat is het centrum van de stad, en niet de Dubbele Buurt en de Vale Hen ( groot parkeerterrein en een Aldi!)

Reactie: (Maarten)
3-10-2012, 14:41
Nee, maar wel van café's, ook in de binnenstad. Wie geven de overlast? - Het halende publiek? (slijterij-functie)Wat voor overlast dan, parkeeroverlast? daarvoor zitten ze aan een groot parkeerterrein. - Het verblijvende publiek? (café functie)Dat zit binnen, kan me niet voorstellen dat zij voor veel overlast zorgen. - Het hangpubliek? (café functie) Net als met de cafés blijft dat natuurlijk een probleem. Maar wat als we deze groep verplaatsen naar de rand van de stad? De binnenstad kent nog enige sociale controle en hufterproofheid die ze ook vanwege de café's moeten hebben. Op een industrieterrein creeer je zo een buurt waar je 's avonds echt niet meer wil zijn. In/bij een woonwijk? Die zijn niet ingericht voor een horecaonderneming. Bij de schaatsbaan? Lijkt me niet echt handig een gebied dat nog in ontwikkeling is nu al te belasten met een coffeeshop. Bij het politiebureau/stadhuis? Hmmm, of de heren politici daar zo op zitten te wachten

Reactie: (Lex)
3-10-2012, 13:37
@maarten: ik heb nog nooit van overlast van een slijterij gehoord. Jij?

Reactie: (Maarten)
3-10-2012, 13:10
@Lex De slijterij vind je toch ook in de binnenstad en in de verschillende winkelcentra? Waarom komen ze allemaal met de auto/scooter? Omdat het te ver lopen/fietsen is vanuit Zwaag/Blokker/Kersenboogerd.

Reactie: (Lex)
3-10-2012, 12:11
Nou nee dus Marcel. Ik woon er vlakbij en het geeft nog steeds overlast. En de rand van de stad is het ook al jaren niet meer.

Reactie: (marcel)
3-10-2012, 12:06
dubbele buurt is aan de rand van de stad met een groot parkeer terein voor de deur en wat ik begrijp relatief weinig overlast gevend.Lijkt mij een prima plek dus voor een coffee shop!

Reactie: (Lex)
3-10-2012, 11:57
@marcel. Dat is een andere discussie. Kroegen zijn bedoeld om samen te komen. Niet om drank te halen. Een grote meerderheid van de klanten bij coffeeshops haalt de wiet en gaat weer weg. Veel beter als dat om een meer handige plek ligt waar mensen makkelijker naartoe kunnen komen zonder overlast te veroorzaken. Zo moeilijk is het allemaal niet.

Reactie: (marcel)
3-10-2012, 11:25
waren niet van dezelfde eigenaar en natuurlijk moet er geen monopolie zijn van 1 partij is harstikke ongezond

Reactie: (marcel)
3-10-2012, 11:18
dan alle kroegen ook maar uit de stad die geven ook overlast en de meeste bezoekers komen niet uit het centrum is ook gevaarlijk als ze weer terug moeten met drank op Hoorn dan weer een paradijs voor fossielen

Reactie: (Lex)
3-10-2012, 11:15
@marcel (houter zeker?). 5 shops van dezelfde eigenaar bedoel je toch? Die ze allemaal heeft verkloot. Meerdere shops van dezelfde eigenaar is geen concurrentie en ook geen grotere keuze.

Reactie: (Lex)
3-10-2012, 11:12
In de binnenstad totaal geen straatverkoop. Kennelijk zitten de gebruikers toch meer buiten het centrum. Een prachtig argument om een volgende shop buiten het centrum te houden.

Reactie: (marcel)
3-10-2012, 11:07
coffeeshops zijn al jaren de gebeten hond terwijl de overheid faalt met zijn regelgeving .Ooit waren er vijf coffeshops in het centrum dat was een mooi aantal kon je kiezen waar je je wat wilde kopen!!!

Reactie: (Brigges)
3-10-2012, 10:56
ook rondom het Stan Kentonhof is het vaak raak, VW Golfjes, Opel Corsaatjes, allemaal met petjes erin..en als ik s ochtends door het park loop barst het van de zakjes waar de genotmiddelen in hebben gezeten...

Reactie: (nel)
3-10-2012, 10:32
nou dit wisten wij al dat het overlast zou geven het gaat zich verspeiden door de wijken maar niet bij B en W die huizen worden wel in de gaten gehouden die hebben geen last van straat dealers. en de alertheid van de pitie valt wel mee in onze staat rijden de dealers de hele middag en avond op en neer daar is nog nooit politie binnen gevallen

Reactie: (hoorn)
3-10-2012, 01:13
Politie alert op straatdealers......Volgens mijn kreeg de politie een melding dus zo alert waren ze niet.

Reactie: (JinX)
2-10-2012, 22:32
Ach ja, gelukkig weten we dat mensen online altijd van alles roepen maar in het echt weinig van terecht komt. Maar als mensen lever weer een onveilige straat hebben moeten ze zo door gaan met zulke beslissingen. En als er mensen zeiken over overlast dan moet je niet in de stad gaan wonen maar in een dorp. Of snel bij het bejaardetehuis aanmelden.

Reactie: (Joepie)
2-10-2012, 21:32
En dit kost ook nog eens extra agenten, pppfffff. Twee shops openen, twee nieuwe eigenaren en gaan met die banaan.

Reactie: (Lex)
2-10-2012, 20:04
@jakob, klopt. Ik hou van gezelligheid en reuring. Ik hou wat minder van mafketels die in mijn portiek zeiken en scooters met draaiende motors voor m'n deur. Snap je het verschil?

Reactie: (jordi)
2-10-2012, 19:44
dit is dus precies waar de bewoners van hoorn bang voor zijn. ook hebben wij hier op hoorngids de politie "gewaarschuwd" dat dit zal gebeuren! ik hoop voor de gemeente dat er nog vele gepakt worden zodat ze in zullen zien wat voor overlast het geeft als er geen shop in de buurt is. succes politie

Reactie: (okkie)
2-10-2012, 19:04
Nou nou de politie is zeker alert, pak maar op dat gajes.De koffieshops dicht,de bezem er even serieus doorheen, probleem opgelost?

Reactie: (Jakob)
2-10-2012, 17:27
@lex of jij kiest er voor om in de binnenstad te wonen op een van de drukste plekken ??

Reactie: (Lex)
2-10-2012, 16:47
Goed zo @jelle. Ervaar je die overlast zelf ook eens. Ben blij dat die tent naast me dicht is.

Reactie: (Jelle)
2-10-2012, 16:10
``Op straat ,, in Hoorn -Noord heb je alweer in iedere straat een huisdealer en 24 uur per dag komen er mensen langs, hoezo overlast ?

Reactie: (purk)
2-10-2012, 15:24
@ wally ooms. De kap is een straat in de kersenboogerd, al rij je de kersenboogerd in rechts van de "blauwe" tunnel.

Reactie: (Wally Ooms)
2-10-2012, 15:19
Op de Kap? Hebben we het hier over een mij onbekende straat of is 'de Kap' jargon binnen de politiewereld? Graag nog even uitleg.