Hoornse Coffeeshop zou in snackbar Oude Veiling komen

4-8-2012

HOORN / ZWAAG - De enige Hoornse Coffeeshop zou in de toekomst wel eens gevestigd kunnen zijn in de inmiddels verkochte snackbar op de Oude Veiling in Zwaag. Dit gerucht ging al door de stad maar volgens oud-journalist Ko Boos staat vast dat Jan Silver, exploitant van de per 1 oktober te sluiten coffeeshop ‘De Boot’ aan de Dubbele Buurt, afgelopen woensdag 1 augustus het eigendom verworven heeft van ‘Snackbar Martin’ tegenover de brandweerkazerne aan De Oude Veiling.

De gemeenteraad van Hoorn was tijdens besloten bijeenkomsten op de hoogte gebracht van lokaties die in aanmerking kwamen voor de gewenste ’Coffeeshop aan de rand van de stad’. HoornGids werd ook door andere bronnen getipt over de onverwacht snelle verkoop van de snackbar en het ontslag van het personeel.

lees hier de bijdrage van Ko Boos via Facebook:

ÉÉN HOORNSE COFFEESHOP
KOMT AAN ‘DE OUDE VEILING’

De locatie van de nieuwe Hoornse coffeeshop ‘aan de rand van het centrum’ wordt zo goed als zeker het bedrijventerrein De Oude Veiling. Jan Silver, exploitant van de per 1 oktober te sluiten coffeeshop ‘De Boot’ aan de Dubbele Buurt, heeft daartoe afgelopen woensdag 1 augustus het eigendom verworven van ‘Snackbar Martin’ tegenover de brandweerkazerne aan De Oude Veiling.

Hiermee lijkt een zorgvuldig uitgestippeld politiek traject met de betrekking tot deze problematiek in de eindfase te zijn gekomen. Het college van B&W, en in het bijzonder burgemeester Onno van Veldhuizen, heeft zich de afgelopen drie jaar met grote omzichtigheid bekommerd om dit even delicaat als taai te noemen dossier. Nu een algeheel ministerieel Bibob-onderzoek naar coffeeshops negatief uitpakt ten aanzien van het reilen en zeilen van ‘De Boot’, zijn er spijkers met koppen geslagen.

Naar verluidt speelde de belangstelling van Silver voor ‘Snackbar Martin’ al geruime tijd. Hij nam eerder al een optie op de te koop staande vestiging tegen een niet-retourneerbare betaling van 30% van de vraagprijs. Bij zekerheid van een vergunning voor coffeeshop-exploitatie van het pand zouden aankoop en overdracht volgen. Dit is afgelopen woensdag gebeurd. Een en ander zou de gevolgtrekking kunnen rechtvaardigen dat de begeerde vergunning aan Silver is verleend, of op z’n minst gegarandeerd.

Het Bibob-onderzoek naar ‘De Boot’ liep, met medeweten van de exploitant, al langer. De uitkomst en implicaties van dat onderzoek lieten zich al geruime tijd raden. Op de datum van overdracht van ‘Snackbar Martin’ maakte de gemeente Hoorn via haar website en perskanalen het volgende bekend.
‘Coffeeshop ’t Keteltje aan het Kerkplein was al tijdelijk gesloten en blijft per direct definitief dicht. Voor coffeeshop De Boot aan de Dubbele Buurt geldt dat sluiting dreigt per 1 oktober 2012. Een van de ondernemers heeft een nieuwe vergunningaanvraag ingediend, die onderzocht wordt door Bibob. Afhankelijk van de uitkomsten van dit onderzoek neemt de burgemeester een besluit of De Boot na 1 oktober al dan niet open kan blijven.’

Of het presidium van de gemeenteraad - de gezamenlijke zittende fractievoorzitters - al in een voortraject van deze ontwikkeling op de hoogte werd gebracht is niet bekend. Op dinsdag 17 september staat de - niet nader gepreciseerde - nieuwe situatie van de coffeeshops op de agenda van de algemene raadscommissie.

Tot zover de bijdrage van Ko Boos op Facebook.
Gemeentewoordvoerder Marieke van Leeuwen meldt in een reactie. `Er zijn vanuit de gemeente geen afspraken gemaakt met de ondernemer, noch toezeggingen gedaan. De vraag over mogelijke locaties kan ook pas beantwoord worden als de politiek/raad keuzes heeft gemaakt over welk scenario gevolgd moet worden. Dat gebeurt niet eerder dan september.`

zie ook:

Reacties
Reactie: (robert)
11-10-2012, 12:17
@ joepie, ja dat is de ondernemer waar ik het over heb en waar de gemeente nog steeds mee om tafel zit. schande voor onze stad

Reactie: (Joepie)
11-10-2012, 11:35
Jan Silver?

Reactie: (robert)
11-10-2012, 11:03
marieke, hoe kan een zichzelf respecterende gemeente nog zo serieus praten met een coffeshopondernemer die behalve crimineel ook alcoholist is en bekend staat als pornobaas en escortgirl liefhebber? wil de gemeente die invloed op onze jeugd? laat een schone ondernemer onze shops runnen!

Reactie: (Robert Vinkenborg)
22-8-2012, 15:44
Er zijn hier de laatste tijd postings geplaatst door ‘Robert’. Prima uiteraard. Om misverstanden te voorkomen hecht ik eraan te melden dat deze niet van mij afkomstig zijn. Bij mijn bijdragen noem ik consequent mijn volledige voor- en achternaam. Groeten, Robert Vinkenborg robert@mediapunt.nl

Reactie: (Ron)
11-8-2012, 10:37
@Wim: Die parkeerplekken zijn wel privéterrein wat je kunt lezen wanneer je ze naderd, daar betalen de ondernemers voor. Het is niet de bedoeling dat Jan en alleman hier gebruik van gaat maken. Hoe kun je zoiets nou vlakbij hardwerkende ondernemers zetten? Dit soort brengt nou éénmaal criminaliteit met zich mee. Wat denk je van de bedijven die daar zitten en met kinderen werken (Berend Botje & Dazzling)? Maar nu even eerlijk...zou jij als ouder je (jonge) kind alleen naar b.v. Dazzling laten gaan als je weet dat er op ca. 50 meter afstand een koffieshop zit? Wie dit bedacht heeft kijkt nergens naar dan alleen maar zijn of haar prestatiedrang. Aan de ondernemers wordt weer niet gedacht, zoals gewoonlijk.

Reactie: (Dirck)
11-8-2012, 10:34
Prima plek maar bij overlast is deze ondernemer er verantwoordelijk voor dus opnieuw sluiten zal hij beslist niet willen. In het begin lastig maar ik verwacht dat vele camera's een een Koffieshop verbod voor overlast gevers voldoende zal zijn. Foute klanten weigeren die rondhangen of vermoedelijk iets doen wat niet mag is meestal voldoende want zonder wiet komen is nog erger. Goede afspraken en een Koffieshop is ook horeca. Hopelijk blijft de frituurpan er wel in staan dus ook voor niet rokers een goede plek zou ik graag willen.

Reactie: (Marieke van leeuwen, gemeente hoorn)
7-8-2012, 08:20
@snuf Wat ik bedoel te zeggen is dat het hier niet ging om een misdrijf. Trek dus niet te snel conclusies. Meer kan ik er niet over zeggen. Misdrijven worden over het algemeen wel gecommuniceerd. Verder kun je met vragen over de communicatie rond politiezaken terecht bij de afdeling voorlichting van de Politie.

Reactie: (snuf)
7-8-2012, 00:40
zie ook het jongere bericht over dit op HG. Toeval?? de inbraken aan de Klokketuin en Paardenweide op Za-04aug rond 03:30 komen als laatste in het politie-persbericht van ma-06aug??? Dit terwijl het bericht van die jongetjes die over auto's lopen op z0-05aug 04:45 reeds in het persbericht van zo-05aug vermeld wordt??

Reactie: (snuf)
6-8-2012, 22:58
@Patricia @Marieke, in geval van nabestaanden dank ik gelijk aan overleden (al of niet door een misdrijf). Bij een ongeval met dodelijke afloop kan ik me voorstellen dat de politie terughoudend is, alleen melding van het ongeval en geen verdere details. Bij een misdrijf lijkt me toch dat dit zeker naar de Pers moet. En wel met de summiere info die de politie kan geven in kader van een eventueel onderzoek. Alleen als de politie te laat bij het ongeval / misdrijf aan komt wordt de Pers wel degelijk op de hoogte gesteld alleen al om getuigen te zoeken. Ik denk dat er ook afspraken zijn tussen politie NHN en de diverse gemeentes (burries) omtrent wat WEL en wat NIET naar de pers gaat.

Reactie: (Patricia)
6-8-2012, 22:55
Okkie.. dat klopt maar niet alleen over Hoorn. Kijk ook maar even op HG bij het bericht "wie rijd er al elektrisch in Hoorn".

Reactie: (okkie)
6-8-2012, 21:36
Patricia je weet veel van wat er in Hoorn speelt.Je bent doorgaans erg goed geinformeerd.En inderdaad dat geintje waarbij die polen betrokken waren,het is inderdaad vreemd dat er weinig aandacht aan besteed werd. Er scheen toch gestoken te zijn en dergelijke..Een gevaar voor de hele buurt daar!!

Reactie: (Patricia)
6-8-2012, 17:57
Marieke van Leeuwen...hoewel ik het zeer waardeer dat je reactie hebt gegeven blijf ik van mening dat er meer incidenten niet als wel gemeld worden. Overigens vind ik de Oude Veiling een top locatie voor de wietshop.

Reactie: (Marieke van Leeuwen Woordvoerder gemeente Hoorn)
6-8-2012, 17:07
Wat betreft de Westerdijk: ik heb dit nagevraagd bij mijn collega-voorlichters bij de politie. In sommige gevallen vertstuurt de politie geen persberichten, als het gaat om persoonlijke kwesties die pijnlijk zijn voor nabestaanden.

Reactie: (Chef)
6-8-2012, 16:12
Wellicht heeft Silver interesse in die tent om er patatjes te bakken? Ko Boos gaat gewoonlijk niet over 1 nacht ijs met zijn beweringen dus er zullen waarschijnlijk gesprekken zijn gevoerd. Als het toch doorgaat, ondanks de ontkenning van Silver en de gemeente over afspraken dan maakt de gemeente zich volstrekt belachelijk.

Reactie: (nomen nescio)
6-8-2012, 15:51
Je hebt gelijk @Frits, ik had een andere Westerdijk-affaire in n hoofd Twee knapen die over auto's liepen. En dat andere item: De inbraken Klokkentuin en Paardenweide, die wist ik gisteren al. Dat vermoedelijk nóg snellere medium Twitter meldde dit via de accounts van de lokale Hermandad.

Reactie: (Patricia)
6-8-2012, 15:32
Bedankt voor U reactie HG. Het is mij duidelijk.

Reactie: (okkie)
6-8-2012, 14:59
als er dronken polen voor overlast zorgen moet de gummiknuppel eroverheen.

Reactie: (horinees)
6-8-2012, 14:58
Afgelopen nacht: 2 ambulances en 1 Traumaheli aan de Grutto. Ook nergens in het nieuws terug te vinden. Maar dat ligt natuurlijk niet aan HoornGids (of alleen aan HG). De redactie heeft wel een punt: zij noemen het niet met zoveel woorden, maar het gaat in dit soort zaken natuurlijk wel om de feiten, niet om als eerste hijgerig zomaar iets te roepen. Het siert HG overigens dat het zich niet wil verlagen tot het ''niveau'' van het eerste de beste''roddelblad''. Klagen, mopperen en zomaar iets roeptoeteren is makkelijk, het gaat om de feiten. Lezers van HG kunnen overigens heel eenvoudig een rol vervullen, door nieuwswaardigheden via de email door te geven en/of beeldmateriaal aan te leveren. Dan kan de redactie, indien nodig, achter de feiten aan en het nieuws (als eerste) publiceren. Het NHD is verleden tijd ... het is log, traag en te weinig ''Hoorns''. De redactie bestaat uit fosielen die een te nauwe band hebben, vanwege het aangegroeide zitvlees, met de lokale politiek. En, da's nog veel erger, weinig oog voor Hoornse zaken. Veertig jaar geleden telde onze stad zo'n 17.000 inwoners, en een volle krant. Nu tellen wij 72.000 zielen, en mogen wij blij zijn met een hele pagina Hoorns nieuws (..). Als we van de officiele en gevestigde kanalen afhankelijk zouden zijn dan werden ons, burger/lezers, vermoedelijk veel nieuwswaardigheden onthouden. Gelukkig hebben wij nu de dynamische nieuwe media, en kan iedereen daar een helpende hand toesteken. Ik wens de HG lezers daarbij veel succes.

Reactie: (Frits)
6-8-2012, 14:56
@Nomen Nescio, volgens mij stond er op NHD.nl ook niets over genoemde commotie in woning Westerdijk. Politie heeft er niets over gemeld en zal daar z'n redenen voor hebben.

Reactie: (nomen nescio)
6-8-2012, 14:47
@Patricia, @Plies: En als "de Westerdijk" van dit weekend al direct op de site van het NHD (Hoorn-Enkhuizen) terecht komt, is vermelding op HG m.i. "dubbel op";tenzij er aanvullende (achtergrond)info is, hoeft HG dat gebeuren niet meer te melden. Vwb @Marieke van Leeuwen: Ik zie haar rol als die van Voorlichting gemeente Hoorn, haar account is m.i.dus niet privé. Kennelijk reageert zij op items door "ons" aangedragen en zet zij-na binnen het stadhuis informatie gevraagd te hebben- uiteen hoe de procedure in elkaar zit. En hoe Ko Boos aan zijn info in deze komt, is zijn "pakkie an", daar gaat noch Marieke, noch HG, noch het NHD(die dit nog niet gemeld heeft), over. Dat is "des Ko's" die kennelijk wel goed geïnformeerd is, anders reageert Marieke niet.

Reactie: (redactie Hoorngids)
6-8-2012, 13:57
Redactie aan Plies en Patricia: Redactie laat zich niet de mond snoeren maar redactie is afhankelijk van de persdienst van de politie en van input van bewoners en lezers. Als politie kwestie op Westerdijk niet officieel meldt aan media kunnen we niets plaatsen. Ook tips van onze lezers zijn altijd welkom zodat wij er in het vervolg wel over kunnen schrijven.

Reactie: (plies)
6-8-2012, 13:39
@ Patricia, inderdaad wordt er veel niet op HG geschreven, HG laat zich regelmatig de mond snoeren om zaken zoals jij o.a. noemt.

Reactie: (Erik)
6-8-2012, 13:19
Belachelijk! Een woonwijk vol gezinnen met jonge kinderen. Een gebied met ondernemers die hier zeker niet op zitten te wachten.

Reactie: (Patricia)
6-8-2012, 13:17
Beste Marieke van Leeuwen....het gaat hierom er een hoop dingen pas bekend worden gemaakt als het te laat is om te reageren. Er word weinig tot geen informatie verstrekt en veel word dus stil gehouden in de gemeente Hoorn. Zowel door de gemeente Hoorn maar ook door politie en dergelijke....is dit te doen om Hoorn zo positief mogelijk te doen voorkomen. Heel veel word verzwegen....ook door HG, voorbeeld...zaterdagavond 23:30..A1 melding...traumahelicopter op de Westerdijk, 5 politieauto's, 1 hondenbegeleider, 2 ambulandces,bij het desbetreffende huis waar Polen bivakeren...die overigens dronken voor de deur lagen....ik weet wat er gebeurd is, maar nergens word dit incident vermeld, mogen de inwoners van Hoorn niet weten wat er gebeurd in hun stad. Ik wil hier maar mee zeggen wat niet weet wat niet deerd he....Hoorn.

Reactie: (Gerard Fit, directeur Parkmanagement Hoorn)
6-8-2012, 11:03
Het is natuurlijk een open deur als ik stel dat de ondernemers op De Oude Veiling bepaald niet zitten te wachten op een Coffeeshop en, wat ons betreft komt die daar ook niet. Wij zijn nu al 2 jaar bezig met de revitalisering van het terrein. Naast cameratoezicht, het aanleggen van een glasvezel netwerk en het opknappen van de walkant aan de Oostergouw wordt binnenkort begonnen met de herbestrating van alle parkeerplaatsen en delen van de openbare weg. Inmiddels hebben ook veel ondernemers besloten hun eigen pand op te knappen met o.a. een bijdrage uit het door de provincie beschikbaar gestelde beeldkwaliteitsfonds. Daarnaast worden er nu plannen ontwikkeld voor een herstructurering van de oude locatie van de gemeentewerf. Al deze investeringen, die nu al een bedrag van ca. € 1 mln. overschrijden, zijn er op gericht om De Oude Veiling aantrekkelijk te houden voor de daar nu gevestigde bedrijven, nieuw aan te trekken bedrijven en op waardebehoud van de panden. Door daar nu een Coffeeshop te vestigen zou betekenen dat veel van deze investeringen weer teniet worden gedaan en dat is natuurlijk niet aanvaardbaar. In deze periode wordt het bestemmingsplan van De Oude Veiling herzien. Daarin is geen plek voor een Coffeeshop voorzien en wat ons betreft blijft dit zo. Wij zullen, samen met de HOC, er alles aan doen dit bestemmingsplan ongewijzigd over de streep te krijgen.

Reactie: (Marieke van Leeuwen gemeente hoorn)
6-8-2012, 10:00
Beste Patricia, je bent niet juist geinformeerd. Er is geen sprake van dat hier al een beslissing is genomen, er zijn geen afspraken hierover gemaakt en er zijn geen toezeggingen gedaan. Ook Jan Silver beaamt dat in het NHD. Eerst de politieke keuzes over welk scenario Hoorn gaat volgen, dan de locatiekeuze. Als een ondernemer anticipeert op die politieke keuzes, is dat op eigen initiatief en voor eigen risico. Beste Robert, duidelijker dan hierboven staat kan ik het niet stellen. Misschien ook goed om het NHD van vanochtend te lezen. Daar vertelt de ondernemer meer over zijn intenties. Zodra de raad een scenariokeuze heeft gemaakt, zal de politiek verder praten over mogelijke locaties. Of deze locatie tot die mogelijke keuzes gaat behoren is simpelweg nog niet bekend.

Reactie: (Robert)
6-8-2012, 08:33
Marieke dank je wel dat je hebt gereageerd weer. Als er niet meer uit het vat komt qua en als er bepaalde info wel en bepaalde info niet wordt gegeven door de gemeente Hoorn en de vraag onbeantwoord blijft gaan wij alvast eenieder in die buurt protest laten aantekenen zodat de raad dit uiterlijk 1 september 2012 in bezit heeft. Dat doen we inderdaad voor eigen risico en rekening. Liever dat dan dat we straks een coffeeshop krijgen voor onze deur waarvan de gevolgen voor ons een groter risico en een grotere rekening levert.

Reactie: (Dries)
5-8-2012, 21:49
De geloofwaardigheid van Marieke komt ernstig in het geding als het relaas van Ko Boos inderdaad klopt. We wachten nog even af. Het zou absurd zijn om Jan Silver wederom een vergunning te geven, zo dom kan de gemeente ook weer niet zijn.

Reactie: (Patricia)
5-8-2012, 21:14
Vreemd dat dit nu pas naar buiten komt. Ik als Hoorinees heb ruim een maand geleden...ja ruim een maand geleden uit betrouwbare bron vernomen dat in deze huidige patat zaak een wietshop zou komen. Marieke van Leeuwen zegt hierover dat in september pas een beslissing genomen zal worden. Die beslissing is al genomen.....minstens al een maand terug. Daar vanaf gezien...mooie locatie, een heel mooi loopie voor de mannen die ik s'ochtends zie staan als ik naar mijn werk ga en die zelfde personen er s'avonds nog zijn als ik thuis kom van mijn werk.

Reactie: (Chris)
5-8-2012, 19:54
@Joepie. Mij komt die overlast de strot uit. En ik ben niet de enige. Ik denk dat je buren er iets anders dan jij over denken. De overlast van de kroegen is een andere discussie. Maar die is in ieder geval een stuk minder dan die coffeshops van Silver en Wagenaar. Je verwart overlast met gezelligheid.

Reactie: (Joepie)
5-8-2012, 18:54
Graag Chris!In een binnestad is er nu eenmaal ruring en dat gezeur over overlast komt mij al jaren de strot uit. Niemand hoor je over de overlast van de kroegen en dat is echt vele malen erger. Hypocriet is wat ik ervan vind.Shop het centrum uit, kroegen mogen blijven met alle overlast die daardoor wordt veroorzaakt. Geen woorden heb ik hier verder niet meer voor over. Stomverbaasd over dit hypocriete gedoe in deze gemeente.

Reactie: (yvon)
5-8-2012, 18:39
ik snap het ook niet hoor die eigenaren schijnen niet te deugen waarom dan niet verder met een nieuwe eigenaar denk niet dat er een snackbar in blijft in dat hokje en dat de kaarten allang geschud zijn zou mij niets verbazen met zo een slappe gemeente

Reactie: (Marieke van Leeuwen gemeente hoorn)
5-8-2012, 18:29
@robert Ik vrees dat je hier vraagt naar de bekende weg. Als wij met deze ondernemer hebben gesproken, dan doen wij daar uiteraard geen uitspraken over. Dat doen wij overigens in geen enkel geval. Ik denk ook dat mijn antwoord duidelijk is. Er is geen sprake van afspraken of toezeggingen. Daarbij moet de politiek nog richting geven aan de toekomst van de coffeeshops. Dat is het moment om verder te praten over mogelijke locaties. Eventuele anticipaties van ondernemers op toekomstig coffeshopbeleid zijn dus voor risico en rekening van ondernemers zelf.

Reactie: (bewoner )
5-8-2012, 16:48
leuk als dat gaat gebeuren en dat naast de brandweer post waar gaan die mensen hun auto neer zetten als er een uitruk is ,in hoorn .o o o o gemeentehoorn waar zijn we nu weer weer mee bezig . wees nu eens eerlijk stoppen met die troep als die gasten wat willen hebben gaan ze maar amsterdam

Reactie: (Robert)
5-8-2012, 16:41
Oprecht compliment aan de afdeling Communicatie dat hierop publiekelijk gereageerd wordt via Hoorngids. Vraag van mij aan Marieke van Leeuwen namens Gemeente Hoorn: Kun je aangeven of er wel (verkennende) gesprekken zijn geweest met betreffende ondernemer waarin deze lokatie is benoemd als mogelijke plek? Je meldt in jouw reactie namelijk dat er geen afspraken en geen toezeggingen zijn gedaan. Dit kan worden geintepreteerd op verschillende manieren vandaar dat ik graag wat concreter zou willen worden. Hoor graag!

Reactie: (Marieke van Leeuwen woordvoerder gemeente hoorn)
5-8-2012, 16:09
Er zijn door de gemeente hierover geen afspraken gemaakt met deze ondernemer, noch toezeggingen gedaan. Eerst zal de politiek/raad zich moeten buigen over welk scenario gevolgd moet worden; 1 of 2 coffeeshops/binnenstad of rand van de stad? Dat gebeurt niet eerder dan in september. Dan pas komt de vraag rond welke locaties geschikt zijn aan de orde.

Reactie: (Chris)
5-8-2012, 14:21
@joepie: doe er lekker 1 bij jou in de straat.

Reactie: (Joepie)
5-8-2012, 14:21
Zwaag is Zwaag en Hoorn is Hoorn. Hoezo nu 1 in Zwaag en geen 1 in Hoorn? Was toch gezegd dat er minstens 1 shop in Hoorn zou blijven? Als men kiest voor Zwaag, dan heeft Hoorn dus geen shop meer. Hoe treurig anno 2012. Kom op gemeente Hoorn, zorg voor een goede concurent, dit hadden jullie al jaren geleden toe moeten staan, dan was deze toestand lang zo ver niet gekomen.De overlast ligt niet geheel aan het clubje Wagenaar, ook deze gemeente heeft er een potje van gemaakt.

Reactie: (Joepie)
5-8-2012, 14:08
In een stad als Hoorn is het wel vreemd om geen shop in het centrum te hebben. Kijk naar alle overige steden hier, allemaal shops in het centrum, zelfs meer dan 1. En omdat dit clubje van Zilver, Wagenaar e.a. onverschillig zijn geweest al die jaren, moeten de mensen die soft drugs willen dan de pineut zijn? Sociale controle is ook erg belangrijk en die zal slecht zijn als je shop uit een centrum weert. Je moet er toch ook niet aan denken als je 18 jarige kind op zijn/haar fiest zo een stuk moet rijden voor een stukje wiet. Ook kroegen zijn in het centrum, en juist bezopen mensen zorgen voor de meeste overlast. En er zouden twee shops moeten zijn, van twee verschillende eigenaren. Concurentie is een noodzaak voor een goede onderneming.Dit heeft de gemeente Hoorn altijd tegengehouden, slecht hoor. Ik hoor al links en rechts van mij dat de Bulldog zich heeft aangemeld. Geen slecht idee om dit bedrijf in Hoorn toe te laten.

Reactie: (Wijte)
5-8-2012, 14:00
@Dan: ben ik met je eens. Die Silver is een klaploper van de bovenste plank. Schande als hij een vergunning zou kregen. De locatie is overigens goed.

Reactie: (Robert)
5-8-2012, 13:57
lekker voor je als je je kind bij Berend Botje hebt zitten schuin tegenover. Of op de dansschool Dazzling op nog geen 50 meter afstand. Vraag aan Harold, over welke louche bedrijfjes heb je het op de Oude Veiling? Ben erg benieuwd waar je die info vandaan haalt.

Reactie: (dan)
5-8-2012, 13:56
een hard werkende ondernemer.komt zelden in zo,n pand.en dit soort schorum krijgt het toegewezen.om de jeugd verslaafd te maken??

Reactie: (Wim)
5-8-2012, 12:25
Mooie centrale plek met veel parkeerruimte ! Top !

Reactie: (stopcoffeeshop)
5-8-2012, 11:55
het slaat nergens op dat er zo weer een andere coffeeshop kan openen. dan wil ik ook wel een coffeeshop beginnen en vele andere ook.het is zwart geld witwassen,die lui doet dat al jaren.kijk maar boven cafe de wereld daar is hun opslag.daar zal je zien hoeveel kilo,s wiet liggen en mischien ook veel contact geld.!!!!! echt een aanrader!!er word hard drugs verkocht door personeel in de shop,ze verkopen echte troep wiet,ze laten mensen toe van onder de 18 jaar.het is een plek waar jeugd komt die stoer wilt doen.waar ze leren crimineel te worden.een criminellen junkie hol is die coffeeshop vroeger was dat anders,met de oude boot en de grashaven keteltje,echte wiet echte goede mensen achter de balie.nooit gezeur of gezeik van die zogenaamde bewakers!!! dat zij echte kanker sukkeltjes.mensen vertellen waar ze mogen staan,en waar ze mogen parkeren,alsof zij betalen voor de parkeerplaats !! en nico oude eigenaar is ook een mafkees doen alsof hij zwerfer is hy heeft miljoenen gemaakt zwart geld,en kinderen verslaaft gemaakt aan zijn troep,kinderen die naar school moeten in plaats hun hersens te laten beschadigen door die giftige wiet van de boot.en nu willen ze een coffeeshop zetten bij de oude veiling hahah dat is echt grappig daar zullen mensen met hun bedrijven erg blij mee zijn!,plus de plek is on overzichtelijk er zulle daar veel meer problemen komen dan in de stad.en hoe is het mogelijk om weer een coffeeshop te beginnen na dat je gesloten bent??? dan word je vergunnig toch ook in getrokken ???? sluiten is vergunning ook intrekken klaar uit!!!ze zijn al zo vaak gewaarschuwd en boetes gehad hard drugs gevonden!! burgemeester onno speelt gewoon onder 1 dak met jan silver .krijgt zeker zwart geld of word mischien wel onder druk gezet.broekepoeperd gewoon sluiten die troep,laat mensen maar wiet verkopen op straat.dan heb je vaak goede wiet kunnen jongeren ook wat bij verdienen hoeven ze niet meer te stelen.en mensen te beroven ...!! die gasten van de shop hebben genoeg verdient ,en trek die vergunning in !! anders moet je andere mensen ook een vergunning geven

Reactie: (Tanja)
5-8-2012, 11:19
Het is relatief te ver vanaf het evenementen "de binnenstad". Meest voor de hand liggende locatie zou zijn aan de rand van de Willem de Zwijgerlaan. Voor de mensen daar is het voordeel dat het dan niet zo doodstil is!

Reactie: (okkie)
5-8-2012, 10:26
het idee alleen al is idioot.straks allemaal van die suffe apen voor je toko. succes daar!

Reactie: (loosje)
5-8-2012, 09:56
daar ben ik het wel mee eens harold. er zijn tegen en voor delen. en toch denk ik dat een andere eigenaar weleens goed zal zijn. snap ook niet hoe iemand die 2 coffeeshops moet sluiten weer ergens anders een ander kan open. leg dat maar eens uit???

Reactie: (Harold)
5-8-2012, 09:33
Het is een compromis, waarbij er positieve en negatieve kanten aan vastzitten. Er moet weer een coffeeshop terugkomen, omdat er behoefte is en je dit beter via 1 enigszins te controleren verkooppunt moet doen. Doe je dit niet, krijg je (meer) dealers op straat. Wel leef ik onzettend mee met de ondernemers op de Oude Veiling, maar aan de andere kant zitten er op iedere bedrijventerrein meerdere louche bedrijfjes, waarvan je zeker bent dat het niet klopt. Wel vraag ik mij af - als de geruchten kloppen - wat er met de kinderopvang, die 300 meter verderop staat, gaat gebeuren. Dat is dan weer een beetje lastig.

Reactie: (Tim)
5-8-2012, 09:16
Inderdaad ja, in de criminaliteit laten. Dan pas kan het aangepakt worden! En zo een shop zou anders openingstijden moeten krijgen van 15.00 tot 17.00 bijvoorbeeld.

Reactie: (loosje)
5-8-2012, 09:06
nou nou tim er zijn ook mensen die gewoon werken en af en toe een jointje doen. maar de locatie is denk ik toch nergens goed voor de mensen. maar wat wil je dan het in de criminaliteit laten. en misschien moet er maar eens een andere eigenaar komen. want daar achter die toonbank klopt niks en ze verkopen volgens mij hun eigen zooi onderhands.

Reactie: (Tim)
5-8-2012, 08:46
Weg met dat ding. Ook niet op de Oude Veiling. Dit gaat een hoop overlast voor de ondernemers veroozaken en voor hangende idioten in de buurt. Vergeet niet dat deze junks egens geld vandaan moeten halen om aan hun stuff te komen. Vieze junks, verplicht afkicken die lowlifes. Stelen en een uitkering om drugs te kopen, stelletje aso's. Doe het lekker bij de burgemeester in zijn achtertuin dat drugshol.

Reactie: (ronald ez)
5-8-2012, 07:48
Dit is de perfecte locatie. Leuk ding met terras, geschikt om ook maar een drankvergunning af te geven. Mochten de gemoederen wat verhit raken als gevolg van alle geestverruiming, kan de brandweer snel blussen. Een kort lijntje naar het toekomstperspectief richting noorden (glasbak) t.b.v. snelle afleveringen zonder overlast voor de binnenstad. Hoeven er ook geen tunnels meer te komen. Kortom, hier is terdege over nagedacht.

Reactie: (Robert)
5-8-2012, 07:35
Goed dat we dit nu te weten zijn gekomen Hoorngids. Ik ben benieuwd of en wanneer de Gemeente dit gaat bevestigen. Gaan wij ondertussen alvast de bezwaarprocedures opstellen. We weten wat ons te doen staat. We laten ons als ondernemer niet de dupe zijn van het feit dat sommige mensen bewust of onbewust dingen nodig hebben om te genieten van het leven dat in de coffeeshop te koop is. M Na het Poolse uitzendbureau nu ook een coffeeshop op de Oude Veiling. Zonder te generaliseren kan ik met zekerheid melden dat het er niet veiliger, leefbaarder, gastvrijer en aangenamer op wordt voor ons als ondernemers op de Oude Veiling. We knokken om de omzet op peil te houden en om onze klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn. Dat doen alle ondernemers op de Oude Veiling. Bij het totaalplaatje hoort ook een veilige entree op het industrieterrein en een aangenaam gevoel. Ik zie de dikke heren met Vtjes op de borst er al staan tussen de ronkende VW Polo's.... Lekker ook voor de naastgelegen brandweerkazerne. Wil je uitrukken staan er 5 auto's op de weg waarvan de bestuurders dusdanig onder invloed zijn dat ze de sirenes niet eens horen.....

Reactie: (jemalle )
5-8-2012, 03:21
Te ver .. trek weinig mensen aan.. waar de boot nu staat is perfect.