Keern richting Risdam afgesloten voor auto’s

21-2-2011 Reageer bij POLL in de rechterkolom!

HOORN - De firma Dura Vermeer is maandag van start gegaan met de reconstructie van de kruising Provincialeweg/Keern. De afslagvakken op de Provincialeweg naar het noordelijk deel van het Keern worden verwijderd want dit deel van het Keern wordt voor gemotoriseerd verkeer afgesloten.

Tijdens de werkzaamheden worden fietsers en bromfietsers tijdelijk omgeleid via het tunneltje bij de Vredehof. Daarna kunnen zij weer gebruik maken van het fietspad langs het Keern. Maandag bleken zij nog geregeld langs de afzettingen hun weg voort te zetten. Gemotoriseerd verkeer wordt omgeleid via de Westfriese Parkweg en de Van Aalstweg. En in de toekomst zijn dit voor auto’s ook de vervangende routes.

Rust voor bewoners
Zodra de afsluiting een feit is, kunnen alleen busverkeer en de hulpdiensten nog vanaf de Provincialeweg het Keern-noord oprijden. Volgens de gemeente ontstaat door de afsluiting een betere doorstroming op het kruispunt Provincialeweg/Keern. Fietsers kunnen gemakkelijker oversteken  door het verdwijnen van de voorsorteervakken.Voor de bewoners van Keern-noord verdwijnt de overlast die het verkeer tot nu toe veroorzaakt.

Lange discussie
Er is in Hoorn heel lang gesproken over dit deel van het Keern. Bewoners van de straat zelf wilden een rustiger weg, maar ook zijn er bewoners van de Risdam die absoluut niet blij zijn met de afsluiting.

Wat is uw mening? Reageer op de Poll!
Bent u blij dat dit stukje Keern nu voor autoverkeer wordt afgesloten? Of vindt u het een onverstandige keuze? Reageer hieronder én bij onze POLL in de rechterkolom!

Reacties
Reactie: (ali)
27-3-2011, 20:56
IK woon in risdam noord en ik vind de afsluiten van het keern heel erg voor mij is, het woordt alleen maar langer roete om naar de stad te gaan.

Reactie: (Johan)
1-3-2011, 10:25
De Heer van Beenen heeft het in een stukje in het NHD van vanmorgen over 15 mensen voor wie het rustiger zal worden. Ik weet niet hoe het is gesteld met het rekenkundig vermogen van deze meneer, maar het gaat hier echt wel om heel wat meer mensen, die de afgelopen decennia al meer dan genoeg ellende voor hun deur hebben gehad.Verder is het zo dat de meeste mensen uiteindelijk toch gaan voor hun eigen woongenot, logisch dus dat er in Risdam morrende geluiden te horen zijn maar je kunt het de mensen die wel zijn gebaat bij een afgesloten Keern niet kwalijk nemen dat ze hier blij mee zijn; als de gemeente zou besluiten al het verkeer weer over het Keern te sturen, zou geen hond in Risdam, zeker de heer van Beenen niet, zich druk maken om het lot van de mensen die aan het betreffende stuk wonen. Je kunt niet doen alsof de afsluiting enkel en alleen gerealiseerd wordt ten faveure van 15(?) inwoners. Ik zou zeggen: geen paniek, het verkeer vindt echt wel zijn weg zonder al te veel problemen. Als iedereen een beetje sociaal probeert te denken en een beetje moeite wil doen (klein stukje omrijden misschien) wordt het uiteindelijk leefbaarder voor iedereen; daar gaat immers het toch om?

Reactie: (nomen nescio)
27-2-2011, 15:55
Ja, lekker omfietsen via de Vredenhoftunnel @Stefanotus, da’s lekker! Menig fietser die daar niet doorheen wil omdat er kans is beroofd te worden. En dan vanaf morgen weer de vele fietsende scholieren; die zoeken echt de kortste weg en die is nog altijd...rechtdoor!

Reactie: (Tsiburaska)
27-2-2011, 15:17
Ik was op rustige koopzondag langs deze gereden, nog geen Media Markt maar de provinciale weg stond het ook vast.

Dus als je op zondag al niet er door komt, wat straks en dus naast het knooppunt Media Markt zal ook het Ziekenhuis kruispunt regelmatig vast lopen.

Ik zag zowel van als naar provinciale weg een puinhoop waar het vast stond en nauwelijks doorstroomde.

Verder is de route via Turbo Rotonde naar Keern niet goed aangegeven en die was leeg.
Dus laten we die eerst maar eens vaker gebruiken, maar wel moeten dit alternatief wel leren want je neemt wel die afslag maar waar je uit komt is niet geheel duidelijk.

Een niet bewoner die er nu zeker geen huis zal kopen.

Reactie: (stefanotus)
27-2-2011, 14:57
ja goedzo mensen lekker langs die werklui langsrijden met de fiets slimme actie totdat ze je aanrijden of iets dergelijks

Reactie: (risdammer)
26-2-2011, 12:40
laatste waarneming: Ik kon vanmorgen met de fiets weer onbekommerd over dit stukje keern. De ’’zandbak’’ is weerbetegeld, maar op keern Noord is het fietspad nog wel aan de zeer smalle kant. dus uitkijken!

Reactie: (risdammer)
25-2-2011, 17:39
Ik moest vanmorgen naar de stad @Dirk en om de ’’zandbak’’ bij de Prov.weg te bereiken moest ik el een heel klein stkje omrijden. dat nou was het probleem niet, wel de afsluiting bij die zandbak: daar was, voor het kopgebouw, een draaihekje neegezet. Menig fietser, ook ik, kon de fiets daar overheen tillen. Waarom nou geen ’’fietsroute’’ over dat deel
van het Keern waardoor Egel-banden bereikbaar bleef en daar geen fietsersoversteek gemaakt?
gemeente en wegaanlegger beseffen toch wel dat een mens altijd de kortste route wil? En die fietsomleg via het Vredenhoftunneltje daar wil de mens geen of nauwelijks gebruik van maken vanwege de kans overvallen te worden.

Reactie: (gerard)
25-2-2011, 17:10
Het erge is, is dat er ook nog met de cijfers gesjoemeld is om het erdoor te drukken. Hebben we een zusterstad op Sicilie of zo met al die corruptie..?

Reactie: (Kromme Elleboog)
25-2-2011, 17:09
Ik heb zojuist eens gebeld naar Hoorns Belang. Dit naar aanleiding van de reactie van Judith de Jong. Mij werd verteld dat een genomen besluit niet zondermeer kan worden teruggedraaid maar dat een burgerinitiatief nog uitkomst kan bieden en dat Hoorns belang nog steeds tegen de afsluiting van het Keern is. De boodschap is duidelijk. Er zal een actiecomité opgericht moeten worden om handtekeningen te verzamelen zodat de gemeenteraad gedwongen wordt de afsluiting van het Keern nogmaals op de agenda te zetten. (Kan dit via een site?) Op de vraag hoeveel handtekeningen nodig zijn kon geen antwoord gegeven worden .Ik heb geen idee in hoeverre de afsluiting van het Keern voor de Risdammers een probleem is en of er voldoende draagvlak is om dit probleem aan te pakken. Er is echter weinig tijd om iedereen in Risdam te bereiken en stel dan ook voor iedereen te vragen die tegen de afsluiting is (en dus voor zijn/haar belang opkomt) om de boodschap op Hoorns Belang te stemmen door te geven (via email of mond op mond). Gaarne uw reactie.

Reactie: (jane)
24-2-2011, 18:35
Het is nu al een chaos met het verkeer.dus het zal alleen maar erger worden nu het keern is afgesloten.Echt wat voor de gemeente Hoorn.Er is weer eens niet goed over naar gedacht

Reactie: (Dirk)
24-2-2011, 18:08
Ik heb echt nog geen positief woord gehoord van mensen in mijn omgeving (=Risdam-Zuid, nabij Mediamarkt). Zelfs een gemeenteraadslid van VOCH klaagt over de extra drukte van verkeer langs haar huis.
Het is gewoonweg belachelijk om wegen af te sluiten zonder fatsoenlijk alternatief. De genoemde alternatieven (WF-Parkweg, Van Aalstweg) zijn absoluut niet wenselijk. Mensen gaan toch de kortste weg zoeken en daarmee is de WF-Parkweg de minst favoriete route in deze.

Wat mij betreft stopt Hoorn nu nog met deze onzin en draait men het hele plan weer terug. Dan maar een beetje gezichtsverlies en een klein beetje geld verloren. Maar dit gaat echt de verkeerde kant op.
Mocht dit echt niet meer kunnen of men wil dit niet dan is het wel wenselijk dat zo spoedig mogelijk de doorstroming vanaf de Van Aalstweg aangepakt wordt.

Ik kan er nog wel een uur over praten, maar zoals mevrouw De Jong zegt: het is bepaald en goedgekeurd door de raad. Die hoogstwaarschijnlijk niet in de directe omgeving wonen...

Mooie stad, Hoorn. Kijken hoe lang ik het hier nog volhou.

Reactie: (Judith de Jong)
24-2-2011, 14:35
Er wordt een wat vertekend beeld gegeven. Er woont inderdaad sinds kort een ex raadslid van de Pvda aan het Keern. Het besluit om Keern Noord af te sluiten is echter lang voordat dit raadslid daar kwam wonen (2003) genomen. In 2007 is de afsluiting nog een keer door de raad benadrukt (VVD,VOCH,GL,CDA en PvdA). In 2010 is een voorbereidingskrediet voor de afsluiting beschikbaar gesteld. De gehele raad met uizondering van Hoorns Belang was hier toen positief over.

Reactie: (Eric)
24-2-2011, 12:30
@Risdammer inderdaad, het was het vorige college die de plannen voor afsluiting van het Keern er doorheen heeft gedrukt, er woont een voormalig PvdA raadslid aan het stuk wat nu afgesloten is, of dit het mede bepaald heeft weet ik niet.Er werd als reden voor afsluiting aangegeven dat het op verzoek van bewoners zou zijn. Dat kan gelden voor die paar bewoners die er direct profijt van hebben maar ik bewoner van Risdam zuid heb er verder niemand maar dan ook niemand iets positief over horen zeggen. de afsluiting is een hele slechte zaak ik hoop dan ook dat de hoge raad een streep door de plannen zet.

Reactie: (risdammer)
24-2-2011, 11:16
Met dé bedenkers is al "afgerekend"
Molier-Velthuijs. Iedereen weet toch dat die mediamarkt, opwaarderen Van Aalstwerg en de ijsbaan (en dus ook de verkeersmaatregelen in die omgeving) uit de koker van de PvdA kwamen?

Reactie: (C.C.Molier_Velthuijs)
24-2-2011, 09:39
Burgers van Hoorn. Bij de eerstvolgende gemeenteraadsverkiezingen afrekenen met deze bedenkers van deze onzinnige en dubieuze maatregelen.

Reactie: (renata)
24-2-2011, 00:22
belachelijk en eigenlijk asociaal. Alles wordt maar afgesloten in Hoorn. Je moet de hele stad door om ergens te kunnen komen en nu het keern weer. Ik begin die gasten die dit verzinnen echt spuugzat te worden. En met mij zijn er velen! Aan alle klagers van overlast: u woont in een stad en een stad heeft nu eenmaal verkeer. Wilt u dat niet, dan ga ergens op het platte land wonen. Stad = verkeer. Ik woon zelf in het centrum en door afsluiting andere wegen wordt het in mijn straat alsmaar drukker. Houdt dus alles gewoon open, zo verdeel je het verkeer beter en eerlijker en ontlast je ook het millieu..je hoeft niet om te rijden dus minder benzine en dus minder uitlaatgassen.

Reactie: (Danny)
24-2-2011, 00:05
De denkwijze van onze verkeersheld in Hoorn: "oh, zijn er teveel auto’s? Dan sluiten we dat stuk toch gewoon af.. Opgelost."
Dit talent wordt gewoon betaald door ons..
Onbegrijpelijk... Hoop dat het gemeenteraadslid of de familie/vrienden van deze, een rustige straat hebben..

Reactie: (gerard)
23-2-2011, 16:08
@Risdammer: het is mooi dat er voor fietsers een oplossing komt, maar dat vermindert het te drukke autoverkeer op de Dorpsstraat niet.

Mee eens dat Zwaagmergouw, Berkmergouw en Wogmergouw racebanen zijn, en het Keern tot voor kort nog erger. Wordt tijd dat er eens wat meer rotondes op de Gouwen aangelegd worden om de snelheid uit het verkeer te halen. Helaas is er bij de kruising Zwaagmergouw/ Berkmergouw voor een gedrochtige, onveilige oplossing gekozen in plaats van een rotonde. Maar misschien komt het stadhuis nog tot beter inzicht.

@Stadhuis: Graag de kruising Zwaagmergouw/ Blokmergouw als eerste door een rotonde vervangen! Daar wordt door auto’s massaal door rood gereden, en ben je als fietser je leven niet zeker!

Reactie: (risdammer)
23-2-2011, 15:57
@Gerard: Kijk ’ns in de nota Fietsend Verder (binnenkort in de Raad), áls er ruimte is (en geld natuurlijk) kunnen fietsers tzt
vanaf de Zwaagmergouw toch richting
industriegebied fietsen.
en de Berkmergouw (met de aansluitende Wogmergouw en Zwaagmergouw) is nu al 1 grote racebaan. Fietsers en voetgangers moeten overdag met levensgevaar oversteken. ’s Avonds na tienen gaat het wel, maar dan zijn de supermarkten al dicht

Reactie: (gerard)
23-2-2011, 15:13
Het is alleen jammer dat Hoorn de fout gemaakt heeft de Westfriese Parkweg niet naar de Berkmergouw door te trekken, en dat er geen verbinding tussen Slotenmaker en WF Parkweg gemaakt is.
Dat had veel beter aangesloten bij het oorspronkelijke ontsluitingsplan voor de Risdam, waarbij de Berkmergouw op de A7 aangesloten zou worden.

Verder moet inderdaad de kruising Dorpsstraat/Oostergouw eens aangepakt worden. Ook die problemen hier zijn ontstaan doordat het oorspronkelijke plan uit de jaren ’70 (Zwaagmergouw doortrekken naar Oostergouw) nooit afgemaakt is. Een genius op het stadhuis heeft er een gevangenis voor in de plaats gepland. Maar het wordt tijd te kijken of de Zwaagmergouw alsnog doorgetrokken kan worden. Ook de Dorpsstraat is nooit bedoeld voor zulk druk verkeer!

Reactie: (Qwartje)
23-2-2011, 13:48
Al met al tijd voor een naamswijziging. Doop het Keern maar om tot het Keren.

Reactie: (Aad)
23-2-2011, 11:52
De toekomst moet het uitwijzen maar het lijkt mij een slechte zaak.
Het gedeelte van van het Keern dat nu is afgesloten was al een stuk rustiger na de ontsluiting van de Parkweg. De nieuw ingerichte ontsluiting op de Provinciale weg met het winkelgebied zal een leuke bende worden als de "Media Markt" open gaat. de "van Aalstweg" zal waarschijnlijk volledig vast komen te staan door het verhoogde aanbod van het verkeer.

Reactie: (niet belangrijk)
22-2-2011, 23:28
wat een ideale oplossing om het verkeer via een woonwijk te laten gaan. top van de gemeente hoorn. nu 1.5miljard over? volgende week 1.6 miljard te kort?

ze kunnen namelijk beter de kruising bij dorpstraat zwaag>oostergouw aanpakken. het is en blijft daar een chaos! of misschien wel andere punten (bijv. die race baan)

Reactie: (Dirk)
22-2-2011, 23:01
Vanavond eens met de auto vanuit de Risdam richting Grote Waal gereden. Over het Keern en de Weel. Bij de Kwantum rechtsaf geslagen en achter in de rij aangesloten voor linksaf Hoorn in. En dan praten we over, pak ’m beet, 19.45u. Toch niet echt een tijdstip waar je het druk verwacht.

Hedenmiddag bijna afgesneden door een auto die op de verkeerde strook stond voorgesorteerd en tussen alle auto’s door nog even afslag ziekenhuis pakte. Ook weer vanaf de Van Aalstweg, Kwantum.

Echt, er komen krachten los die met 10 jaar geleden niet bedacht had. Ik was er ook bij toen, in het stadhuis. Een mooie presentatie gegeven door Bureau Goudappel Coffeng, de huisverkeerskundige van onze gemeente. Uiteraard werden de knelpunten daar zichtbaar, voor een bijzonder groot deel hebben ze gelijk gekregen. Maar zitten wij als bewoners van de Ambachtenbuurt te wachten op meer drukte op de Wachters?

Helaas weer een gemiste kans. Hoorn is daar wel goed in, in kansen missen. Wel jammer overigens. Misschien maar eens meewandelen op 5 maart in het Blauwe Berg gebied. Wellicht zien we nog iets wat ons vrolijk kan stemmen...

Reactie: (astrid)
22-2-2011, 21:46
Helemaal mee eens dat voor fietsers en voetgangers een andere oplossing gerealiseerd had moeten worden. 6.00 uur s’ ochtends is niet fijn om door dat park en die tunnel te moeten fietsen. Je voelt je daar gewoon totaal niet veilig.

Reactie: (gerard)
22-2-2011, 19:18
Hadden ze in 1974 al moeten doen toen de Risdam gebouwd werd.
De lintbebouwing van Keern en Dorpsstraat is nooit bedoeld geweest om woonwijken te ontsluiten. Daar zijn de Zwaagmergouw, Berkmergouw en de Wachters voor aangelegd.

Reactie: (artikel12)
22-2-2011, 18:54
Wacht maar tot die mediamarkt opengaat.............hahahahaha
Stelletje domkoppen op det gemeentehuis.
Wij in de risdam moeten daar ook allemaal langs dalijk.
Wat denken jullie van de afslag vanaf de a7 bij kwantum.
Die zal al snel tekort zijn hoor............
Maken we die wel wat langer toch.
Wat een waanidee.

Reactie: (Kromme Elleboog)
22-2-2011, 16:23
Hulde voor het antwoord van Roeland Bajema! De aangebrachte borden met betrekking tot de duur van de werkzaamheden zijn niet geheel actueel en hebben dus enkel betrekking op de automobilist. Ik blijf wel bij mijn standpunt dat de gemeente een fietspad/voetgangersoversteekplaats in de directe nabijheid had moeten realiseren ook al is dit voor een week. De gekozen oplossing is te ver en , vooral s’nachts , te onveilig (en dan bedoel ik de tunnel).

Reactie: (Wally Ooms)
22-2-2011, 16:13
@Roeland Bajema

Klinkt zeer plausibel, heer Bajema. Lijkt me een goed getimed moment. M’n complimenten.

Reactie: (Roeland Bajema)
22-2-2011, 15:52
Even iets rechtzetten:

* De afsluiting van het Keern voor fietsers is alleen deze week.
* Het is deze week schoolvakantie; daar is bewust voor gekozen.
* Er is een omleiding voor fietsers, omdat de gemeente geen verantwoordelijkheid wil dragen voor ongevallen op de plek waar wordt gewerkt.

Roeland Bajema, medewerker gemeente Hoorn

Reactie: (Wandelaar)
22-2-2011, 15:13
Laat ze maar een drie meter hoog hek langs de provinciale weg plaatsen en de risdam bij de Gemeente Medemblik voegen.



Reactie: (Jan)
22-2-2011, 12:06
Wat een Chaos vanochtend zeg en dat nog wel in de vakantie, Ik weet nu al dat dit compleet verkeerd gaat aflopen, Een niet werkende turbo-rotonde en een verkeersonkundige in de weer in Hoorn, We gooien er zak geld tegen aan wachten een paar weken af en heffen het dan weer op omdat de stad muur en muurvast staat door dit ondoordachte besluit. Het amateurisme druipt er weer vanaf.

Reactie: (Kromme Elleboog)
22-2-2011, 10:06
De gemeente Hoorn heeft z’n huiswerk niet goed gemaakt. Het voor vijf weken afsluiten van het Keern voor fietsers is te dom voor woorden. De gemeente had voor een tijdelijk fietspad moeten zorgen zodat woonwerkverkeer en de
honderden scholieren niet onnodig de route door de Vredehoftunnel hoeven te nemen.Deze route betekent drie kilometer omfietsen. Regelmatig kom ik laat aan op het station in Hoorn en denkt de gemeente dat ik dan voor mijn plezier richting die tunnel ga fietsen terwijl ik bij de Kromme
Elleboog woon? En wat gaat er volgende week gebeuren wanneer al die honderden scholieren de hindernisbaan op het Keern EN de Provinciale weg gaan nemen? Hoe denkt de gemeente die tegen te houden? Ziet u het voor
u : "Scholieren helpen mee aan oplossen bonnenquota".

Reactie: (okkie)
22-2-2011, 09:36
die leeghoofden van ambtenaren op het stadhuis zijn niet eerder tevreden dan dat alle horinezen met de paardentram of hondenkar door hoorn gaan..afsluiten mannen en vlug.idioten!

Reactie: (Daniel)
22-2-2011, 06:22
Een ouderwetse paardentram uit A’dom? Rijdend in Rotterdam?? En dan verplaatsen naar Hoorn?? Nah!!

Doe maar niet, ik ben in ieder geval blij deze stad, hoe mooi en gezellig ook, de rug toe gekeerd en mijn heil ergens anders gevonden te hebben..

Reactie: (risdammer)
21-2-2011, 21:55
Nou en? @Patricia. ’t Is toch leuk om als toeristische attractie weer een paardentram over het Grote Noord te laten rjden? Bij de RET in Rotterdam hebben ze nog een ouwe amsterdamse paardentramwagen staan. rails leggen en...voilà: Hoorn is weer terug in het begin van de 20ste eeuw!

Reactie: (Patricia)
21-2-2011, 21:35
Nou Dirk, we leven in 2011 met je historische stad. Dus met paard en wagen naar de nieuwendam en vandaar met de strontschuit door Hoorn heen. Ik geloof dat jullie niet sporen he. Overal komen meer mensen, auto’s brommers, fietsers enz. en hier in Hoorn gaan ze terug in de tijd. Ik ben hier zelf geboren en opgegroeid, maar af en toe lijkt Hoorn wel een boeren dorp. Er zijn zelf nog winkels die tussen de middag dicht gaan, het lijkt wel de tijd van de Batavieren hier.
Het enigste wat ze hier in Hoorn goed kunnen dat is de boel slopen en er niks voor terug plaatsen, de boel afsluiten en geen alternatieve roetes geven. En maak een een wandelingetje door je historisch Hoorn, het is overal namelijk te vies om aan te pakken. Historisch, het enigste wat hier historisch is is de gedachte gang van de gemeente met onze Onno inclusief

Reactie: (woordvoeder keernwest)
21-2-2011, 20:21
Dat het keern noord nu eindelijk wordt afgesloten, is nooit als actie door bewoners van het keern naar voren gebracht.
Toen zo.n 10 jaar geleden de eerste plannen en schetsen van het vrijetijdspark blauwe berg werden geprecenteerd ten stadhuize
o.a. structuurvisie buitenstad en de diverse verkeersraporten
kon iedereen al zien hoe de verkeerroutes er in de toekomst
uit zouden gaan zien.WAAR WAS U TOEN?
Voor het keern noord is een geheel nieuwe westfrieseparkweg aan gelegd
om m.n. de bewoners van risdam noord een alternatieve route voor het keern te geven.
Bewoners van risdam zuid ten zuiden van de dorpstraat en tussen het keern en de zwagermergouw, hebben een geheel opgewaardeerde toegangsweg bij de praxxis gekregen,
en voor alle weggebruikers die voorheen via het keern noord naar woonwijkeken als de scxhepenbuurt, richting zwaag, oude veiling en westfrisiaterrein, via keern noord en door de woonwijk risdam zuid reden, is er ook nog de zwagemergouw en de noordelijke weestfrisiaweg.
iedereen wensen bij de plaanen van de blauwe berg een bios een ijsbaan en ander voorzieningen, wij als bewoners keern west hebben met de voorstellen die raadsbreed door de politiek naar voren zijn gebracht, m b,t, de blauwe berg
onze instemming gegeven omdat het afsluiten van de verkeersroute langs de lintbebouwing keern noord
ons niet tegenstond, vele woningen staan dicht op de weg gebouwd, en zijn allemaal gebouwd toen er nog geen enkele woning in de woonwijk risdam stond.



ik stel voor om eerst een paar weken af te wachten, zodat ieder zijn of haar nieuwe route heeft gevonden alvorens allerlei losse kreten de eter in te slingeren.
of bewoners op te roepen om met gevaar voor eigen en andermans leven, nu met de fiets bij het keern noord over te steken

Reactie: (Jeroen)
21-2-2011, 19:22
@Peter

Dat hoeft ook niet. Je kunt lopend oversteken, maar pas wel op (!!) waar je loopt op het wegdek. De voormalige afslag naar rechts vanaf de Provinciale Weg is weggehaald en daar reikt het nu plotsklaps dertig centimeter diep. Naderhand kun je gewoon over het Keern naar huis fietsen en hoef je niet via het park.

Reactie: (peter)
21-2-2011, 19:16
Ik moet ’s avonds naar huis via het Keern.Ik durf niet via het vredehoftunneltje vanwege de vele overvallen daar. Ik snap niet hoe jullie dat kunnen aanraden voor fietsers. Ik weet nu niet hoe ik naar huis moet.

Reactie: (Jeroen)
21-2-2011, 18:19
@Dirk

Aangezwengeld door de bewoners werd vervolgens de verkoopbare reden van een betere doorstroming erbij gezocht. Zo gaan die dingen. En inderdaad: automobilisten is het weer wat minder makkelijk gemaakt om met de auto de stad in te gaan. Dáár kun je toch niks op tegen hebben? Al dat verkeer in die historische binnenstad is verschrikkelijk, net zoals autoverkeer binnen de grachtengordel van Amsterdam. Een beetje beweging is goed voor de westerse mens, die leeft in een wereld vol ongezonde prikkels en verleidingen.

En Patricia, het alternatief is toch de Westfirese Parkweg?

Reactie: (Joep)
21-2-2011, 18:04
Goede zaak, alleen belachelijk dat ze niets geregeld hebben voor de fietsen, kan je een heel eind gaan om fietsen.

Reactie: (Parricia)
21-2-2011, 18:03
Ja Dirk, helemaal mee eens. Hoorn is geweldig in het afsluiten van straten en wegen zonder dat er een alternatief is. Voorbeelden, de Venenlaan, de Vollerswaal, de Rode Steen (tijdelijk) en anders 1 richtingverkeer zoals bv Julianaplein. Dat ik daar nog woonden moest ik de hele wereld rond om thuis te komen. Je komt Hoorn niet in en als je er bent kom je Hoorn niet uit. Geweldig gedaan weer.

Reactie: (Dirk)
21-2-2011, 17:46
Belachelijk. Ik woon naast Avondlicht en merk nu al hoe druk het is op de Geldelozeweg, Van Aalstweg en de Sluiswachter. En dan is het nog wel vakantie! Deze afsluiting heeft gewoon verregaande gevolgen voor de mensen die in de directe omgeving wonen.
De mensen die op Keern-Noord zijn gaan wonen wisten toen al dat het een drukke weg was. Dat kan niet gezegd worden van de Geldelozeweg en de Sluiswachter.

Buiten dat is het weer een truc van de gemeente om de mensen uit Risdam niet met de auto de stad in te laten gaan. Op deze manier wordt je gedwongen om of op de fiets te gaan, of om je auto op het P+R terrein te zetten.

Nogmaals, ik vind het belachelijk dat een complete woonwijk moet omrijden voor een paar bewoners die overlast hebben. En dan heb ik het nog niet eens over de bandenzaak die op de hoek zit. Ben benieuwd hoe lang zij het nog uithouden daar...

Reactie: (Lauris)
21-2-2011, 17:28
Goede zaak.
Veiliger voor de fietsers en voetgangers.
Betere doorstroming van de provinciale weg.
Parkweg is het nieuwe Keern.
Het zal voor sommige mensen omrijden worden,maar met de auto is dat wel te doen.