“Onno van Veldhuizen geschoffeerd”
3-11-2010 Stampei in de raad over opmerking VVD-er Chris de Meij
HOORN - Een als ‘openbare schoffering van burgemeester Onno van Veldhuizen’ gekenschetste opmerking van VVD-fractievoorzitter Chris de Meij vormde gisteren de ontsteking van een verbale fragmentatiebom van verontwaardiging. Het geschiedde tijdens de begrotingsvergadering van de gemeenteraad. De Meij kroop uiteindelijk door een dikke laag blubber om te voorkomen dat er geschorst zou worden voor een in te lassen ordedebat. De VVD-fractie, intern al worstelend met een dubbele loyaliteit, hing een ruim gesteunde motie van afkeuring boven het hoofd.
Tijdens de algemene beschouwingen voerden veel fracties gistermiddag de openbare orde en veiligheid als hoofdthema op in hun betoog. Verantwoordelijk portefeuillehouder van die deeltaak is de burgemeester. VVD-er De Meij refereerde aan het groeiend gevoel van onveiligheid onder de bevolking en suggereerde strengere handhaving als noodzakelijk beleid. Meer cameratoezicht, hit-teams op Kerkplein en Dubbele Buurt, bewapening en meer bevoegdheden voor de stadswachten. In zijn betoog verpakte hij, als terloops, de zinsnede: “Europa is leuk, en buiten spelen mag, maar eerst je kamer opruimen.”
Onmiddellijk kookten de rapen over.
Judith de Jong, fractievoorzitter van de PvdA, nam furieus de microfoon om verstaanbaar te maken dat ze “…dit een zeer ongepaste opmerking vind. U stelt hier met zo veel woorden de burgemeester in gebreke. Mag ik u vragen om dat te bevestigen?” Van der Meij ontwrong zich enigszins aan de houdgreep met de opmerking: “Ik geef een politiek signaal. Elke beschikbare minuut zal in dit probleem moeten worden geïnvesteerd.” Op de achtergrond mompelde Onno van Veldhuizen verstaanbaar: “Ik moet weer aan de slag, zo begrijp ik.”
Meteen daarop betrad Johan van der Tuin,CDA-fractieleider, de verbale worstelmat: “Dit is een ongehoorde openbare schoffering van een persoon. De situatie die we hier bespreken is niet toe te schrijven aan het feit dat u te veel in Europa zou zitten.” Chris de Meij trok de burgemeester schielijk uit het dispuut door weer over de stadswachten te beginnen: “Ze stralen nu geen gezag uit. Loop maar eens in Amerika rond, en kijk hoe het er daar aan toe gaat…” Onno van Veldhuizen, gebelgd: “Ik mag niet eens naar Europa, dus naar Amerika gaan we al helemààl niet.”
Na de schorsing voor een gezamenlijk avondmaal in de stadhuiskantine (“Verzorgd door snackbar Judith”, aldus de raadsvoorzitter, vanuit zijn ooghoeken luimig de Socialistische Partij vorsend) hervatte de raad om 19.30 uur de beschouwingen. Maar boven de kroketten bleken nieuwe stellingen te zijn betrokken. Van de kant van de PvdA werd om schorsing gevraagd voor een in te lassen ordedebat. Daarin zou een motie tegen de VVD worden ingebracht. Een roodrokende burgemeester Van Veldhuizen zei daar het zijne over, zich uiteindelijk met woedende stemverheffing tot Chris de Meij richtend: “Ik werk me te bàrsten! Ik ben een mèns! En geen pispaal! En nu mag u weer!”
De Meij zag zich genoodzaakt om over een zeer brede sloot te springen, maar nam steeds hakkelend het verkeerde aanloopje. Onno, nog steeds kwaad: “Martelt u zichzelf niet.” Toen koos De Meij eieren voor zijn geld, en sprong pardoes te water: “Mijnheer de voorzitter: ik bied u mijn excuses aan voor die opmerking. Het was niet mijn bedoeling om u te schofferen.”
Waarmee hij zijn kamertje bleek te hebben opgeruimd. De vergadering werd, in veiliger vaarwater, hervat. Chris de Meij vroeg op een gegeven moment om een lijstje van doel- en taakstellingen van de Stichting Netwerk. Joke van der Meij, fractievoorzitter VOC Hoorn: “Dat lijstje hebben we, als antwoord op vragen van de fractie Tonnaer, allemaal al ontvangen. Heel interessant hoor.” Tja. Een mens kàn zich vergissen.
Reactie: (Karel)
5-11-2010, 21:25
Beste Mathijs,
Even een paar zaken op een rijtje zetten. Helaas ben ik 25 jaar geleden noodgedwongen en op verzoek van mijn familie i.v.m. de gezondheid van mijn ouders verhuist naar Hoorn, dat wil nog niet zeggen dat het mijn stad is. Ik prijs mij gelukkig dat ik niet verbonden ben aan welke politieke partij dan ook. Dat geeft mij wel de vrijheid kritiek te geven over onderwerpen die ik belangrijk vind.
Ik vernam vanmiddag van iemand dat dit hele gedoe over een uitspraak gaat dat de heer Veldhuizen 15 dagen per jaar afwezig zou zijn en daardoor belangrijke zaken op zijn beloop laat gaan. Door die opmerking voelde de burgemeester zich geschoffeerd. Laat ik dan maar wat extra olie op het vuur gooien, hij komt eerder in aanmerking voor een flinke schop op zijn achterwerk dan zich zielig op te stellen over z’n opmerking. Tenslotte dit. De personen die namens hun partijen op het stadhuis werkzaam zijn krijgen een riant salaris en dan bedoel ik de wethouders.
Reactie: (Mickel)
5-11-2010, 20:58
Ik probeer als een vrijwilliger op een positieve manier een bijdrage te leveren aan Hoorn. Ik begrijp zowel Matthijs als Karel heel erg goed. Matthijs zegt terecht dat het wel heel erg makkelijk is om achterover te leunen en naar de politiek te kijken. Karel schrijft (op een wat onhandige manier) dat inwoners van Nederland (en dus ook van Hoorn) met "pappen en nathouden" wordt geconfronteerd.
Ik ben van mening dat veiligheid per definitie een overheidstaak is. We kunnen, sterker nog: we MOGEN het recht niet in eigen hand nemen, hoe graag ik dat zou willen na het lezen van de zoveelste beroving of overval. De teksten die onze Burgermeester afgelopen dinsdag en woensdag met ons heeft gedeeld, zijn net zo onhandig. In plaats van te schrijven dat ze er mee bezig zijn en aan te geven wat wij als burger mogelijk nog meer zouden kunnen doen, schermt Van Veldhuizen met cijfers om aan te geven "dat het allemaal niet zo slecht gaat." Dat vind ik erg kwalijk van hem.
Wat mij opviel is dat hij aangaf hoe slecht hij ervan slaapt wanneer hij kritiek krijgt. Blijkbaar krijgt hij dus nogal wat kritiek. Is dat op zichzelf al geen signaal? Hoe doorgewinterd onze Burgermeester ook is in de politiek, hij zal wel met betere teksten moeten komen. De ideeën van afgelopen week waren twee keer niets!
Reactie: (Matthijs)
5-11-2010, 14:31
Nee, Karel. Wat jij voor je stad doet, versus wat jij van je stad verwacht is WEL relevant bij dit onderwerp. ZIJN stad, zeg je zelfs. Deze stad is eigendom van onze burgemeester? Nee het is onze stad. Jouw stad, Karel. En die van mij. Maar ook die van Rene en zelfs van die geflipte dreigcommenter van gisteren. En als er problemen zijn, en die zijn er, dan moeten we allemaal meewerken om die te verminderen. En niet mopperend (blabla linkse kerk, blabla commissies, blabla pluche) achteroverleunend naar de politiek kijken. Geloof mij: de goeie mensen in de Hoornse politiek, en dat zijn er best nog wat, zitten niet voor het geld op de Nieuwe Steen. Het zijn mensen die, vaak op vrijwillige basis of tegen een zeer geringe vergoeding, zich inzetten voor mensen zoals jij en ik en de stad waarin we leven. Laat ik mijn vraag dan anders stellen Karel. Zou je bereid zijn je actief en positief op te stellen om Hoorn, ook vanuit jouw positie, een leukere, veiliger stad te maken?
Reactie: (Karel)
5-11-2010, 13:56
Wat ik voor Hoorn doe is in dit onderwerp helemaal niet relevant. Waarom het gaat is dat de heer Veldhuizen als burgemeester verantwoordelijk is voor de openbare veiligheid in zijn stad. Hij kan dus wel degelijk aangesproken worden als er in sommige wijken het gevoel van onveiligheid ontstaat.
Wij moeten eens ophouden om die zogenaamde commissies in het leven te roepen met als doel de oorzaak van de overlast in kaart te brengen. Het wordt tijd voor een keiharde aanpak om de overlast de kop in te drukken. Ik verwijs maar weer eens wat er onlangs in Gouda is gebeurt. Ik herhaal daarom nogmaals mijn vraag waarom Hoorn uitermate slecht presteert in het RTL onderzoek.
Reactie: (Rene)
5-11-2010, 09:13
@Mathijs precies @Karel wat doe jij voor Hoorn. Het is namelijk niet alleen een probleem van onze Burgemeester maar van ons alle. De verhuftering in de maatschappij, waaronder ik dit soort van criminaliteit ook schaar, is veel breder dan dat: internetcriminaliteit, koopsompolissen, extensieve bonussen, faillissement fraude, oplichting en zelfs het gedrag op de wegen het heeft allemaal met elkaar te maken. “Verhuftering” en wat doen wij “we geven de Burgemeester de schuld” terwijl we mijns inziens de handen uit de mouwen steken door zelf het goede voorbeeld te gaan geven. Goed voorbeeld doet goed volgen.
Reactie: (nomen nescio)
5-11-2010, 01:23
www.4jees.nl
Kan je zien wat en hoeveel er aan politie in deze wereld is, ook in de meeeste staten van de US of Amerika.
Reactie: (Joop)
4-11-2010, 21:35
Ja, kritiek op een burgemeester is ongepast. Ik had een baan waar ik ook meer als veertig uur werkte, en had geen tijd om andere dingen te doen, laat staan een andere baan erbij. Betaald of onbetaald.
Reactie: (artiest)
4-11-2010, 20:30
Wat aanvullende informatie.
Op het moment dat de motie instemming zou zijn gebracht was de rest van de vvd fractie de raadszaal uitgelopen. Het zou mij niet verbazen als we straks weer de heer de meij van de fractie de meij in de raad aan het woord horen. Het baantje van fractie voorzitter zal hij nu wel kwijt zijn. Voor straf naar zijn kamer zonder speeltje. ( snap nu wel beter waarom chrisje doet zoals hij doet)hij heeft een probleem met gezag.;}
Reactie: (nomen nescio)
4-11-2010, 19:49
Zeer humoristisch en raak getypeerd, die laatste zin van je @Rob Verhoek. Enneuh, inderdaad, het is in fracties gebruik dat het betoog van een fractievoorzitter (ook de eenling zoals Hoorns Belang) in een vergadering met fractie/geestverwanten besproken wordt.
Wie dus Chris iets verwijt, verwijt dat in wezen de gehele VVD-fractie. De fractie, inclusief de zeer ervaren Wim van Hilten, moet de uitspraak gesanctioneerd hebben, wellicht in de veronderstelling dat de overige raadsleden hierin een metafoor zouden zien.
Reactie: (Brody)
4-11-2010, 18:34
Een heel goede reactie van Matthijs, onze burgemeester is juist vanuit het bedrijfsleven (jurist) de politiek ingegaan. Dat getuigt van een bovenmatige interesse in de samenleving en je nek durven uit te steken. De heer de Meij is achter de schermen een erg aardige vent maar in de raad vliegt hij wel eens uit de bocht vanwege zijn drang naar aandacht.
Reactie: (rob verhoek)
4-11-2010, 18:02
Twee jaar geleden werd de jongeheer De Meij uit de VVD-fractie gezet wegens solistisch gedrag en uitingen met "meer oog voor publiciteit dan voor inhoud". Een half jaar later, vlak voor de raadsverkiezingen van vorig jaar werd hij daar weer in genade aangenomen en na de formatie van het huidige college door de VVD zelfs aangesteld als fractievoorzitter. Zijn huidige deraillerende gedrag is derhalve niet alleen aan hemzelf te verwijten; het is ook nog eens gesanctioneerd door zijn eigen partij. Deze heeft hem willens en wetens weer in genade aangenomen en hem als beloning voor zijn gedrag ook nog eens fractievoorzitter gemaakt.
Met een knipoog naar De Meijs betoog: De VVD heeft hem dus buiten laten spelen zonder dat was gebleken dat hij zelf zijn kamer kan opruimen.....
Reactie: (Matthijs)
4-11-2010, 16:39
Karel, ouwe volksmenner. Goed verhaal weer; lekker kort ook. Paar dingetjes.
- De man heet Van Veldhuizen. Als jij steeds met Rakel werd aangesproken, zou het je ook gaan vervelen op den duur.
- Blijkens het RTL onderzoek, scoort Hoorn niet slecht met de aanpak van criminaliteit, maar is er relatief veel criminaliteit. Dat kan aan de aanpak liggen, maar ook aan heel andere dingen.
- Waarom is een burgemeester overbetaald? (Ik zal je niet de vraag stellen waarom een D66-er links is, want dat is een eindeloze discussie) Een burgemeester van een stad als Hoorn heeft een redelijk, maar zeker niet extreem hoog salaris. In het bedrijfsleven zou iemand met zoveel verantwoordelijkheid voor een dergelijk salaris nog een uurtje extra op bed blijven liggen.
- De verontwaardiging was, terecht of onterecht, zoals in het artikel te lezen is, over de hele breedte van de raad. Het CDA -de sleutelpartij in ons door jouw ongetwijfeld gesteunde rechtse kabinet- was de tweede partij om te protesteren. Is dat dan ook Linkse Kerk?
- Laatste punt, wat subjectief wellicht, maar misschien wordt er wat beter geluisterd naar opbouwend en meedenkend commentaar. Wat doe jij voor Hoorn Karel?
Reactie: (Bewoner)
4-11-2010, 16:27
@Karel over zielige reacties gesproken! Alsof het de taak is van de burgemeester om zelf boeven in te rekenen. Het zijn de criminelen die de stad onveilig maken, niet de heer van Veldhuizen. En waarom steeds maar dat eeuwige gescheld tegen wat jij de linkse kerk noemt? Iedereem is op zijn manier constructief bezig, of het nou links, rechts of midden is.
Reactie: (Karel)
4-11-2010, 16:12
O wat een zielige reacties weer uit de linkse kerk. De VVD heeft groot gelijk dat zij kritiek uiten op Velthuizen als het om de veiligheid gaat in Hoorn. Laat hij hij maar eens aan de burgers uitleggen waarom Hoorn bijzonder slecht scoort met de aanpak van de crminaliteit in onze stad. Of vindt hij dat het RTL onderzoek een grote onzin is. Laat deze overbetaalde linkse rakker maar eens de wijken in gaan en met de bewoners gaan praten, maar dat zal hij niet doen omdat hij dan echt op zijn donder krijgt. Ik daag hierbij dan ook de heer Velthuizen uit om de confrontatie met de winkeliers en de bewoners aan te gaan
Reactie: (folly)
4-11-2010, 15:48
Onze rode aanvoerdster was zo fel omdat dit de enige manier was om aandacht te krijgen bij gebrek aan echte (opbouwende) inhoudelijke inbreng. De oppositiedruiven zijn nog steeds erg zuur. Ten aanzien van onze burgemeester geldt dat wij zijn veiligheidsinitiatieven op de voet zullen volgen.
Reactie: (nomen nescio)
4-11-2010, 15:12
Om het even over een andere boeg te gooien: Waarom was Judith zo fel en gooide ze olie op de lokale politieke golven? Kwam dat omdat Chris ook gezegd heeft "Ik ken maar 1 PvdA, dat is de VVD!"?
Reactie: (Bewoner)
4-11-2010, 14:14
Chris de Meij had "zeg maar" een droom. Hij droomde "zeg maar" dat hij de problemen van Hoorn wel even kon oplossen "zeg maar", maar eerst moest "zeg maar" die vermalijde Onno zijn kamer opruimen "zeg maar" want die was de schuld van alles "zeg maar". Tenslotte vertegenwoordigde Chris de Meij "zeg maar" de grootste partij in Hoorn en "zeg maar" van Nederland. Dus kon hij zich "zeg maar" een navenant gedrag best permitteren, nee "zeg maar" sterker nog, hij moest zich "zeg maar" manifesteren. Onno moest "zeg maar" naar binnenkomen om "zeg maar" eerst zijn kamer op te ruimen. In Chrisdroom ging Onno "zeg maar" op emotionele toon meteen zijn verontschuldigingen aanbieden dat hij "zeg maar" er zon rotzooi van gemaakt had. Chris de Meij aanvaardde "zeg maar" de excuses van Onno en ze gaven "zeg maar" elkaar een hand. Chris de Meij had het "zeg maar" zo mooi gedroomd "zeg maar". Hij kwam er "zeg maar" in de Hoornse raadszaal achter "zeg maar" dat dromen bedriegen "zeg maar".
Reactie: (Cees)
4-11-2010, 12:36
.” Op de achtergrond mompelde Onno van Veldhuizen verstaanbaar: “Ik moet weer aan de slag, zo begrijp ik.”
Ik hoop dat dit sarcastisch bedoeld is?
Meneer zou hier toch al vol bovenop moeten zitten?!
Reactie: (Hans D)
4-11-2010, 12:23
De opmerking zoals geplaatst door De Meij is wellicht niet correct maar het punt wat hij hiermee wil maken wel.
Voor een redelijke politieke leek als mijzelf wordt in deze situatie de burgemeester aangesproken op een feit wat heel Hoorn bezig houd en deze vat dit vervolgens iets te persoonlijk op.
En bij gestaan door andere die wel heel graag een wit voetje willen halen of de concurent graag verder willen zien weg zakken
Misschien dat door de felle tegen reactie op te merken valt dat het de burgemeeste juist heel erg bezighoud maar niet goed tegen de critiek kan erop?
Het is toch duidelijk dat er wat moet gebeuren?! Zichtbaar voor de bewoners ook, met resultaten!?
Blogs met burgelijke moed en er word aan gewerkt en allerhande cijfertjes dragen daar weinig aan bij.
De een zal dat, zoals in dit geval, wat minder tactisch duidelijk maken maar dat veranderd niks aan het probleem.
Laten we ons niet te lang bezig houden met een verkeerd geplaatste opmerking maar met het feit dat er bepaalde zaken hard aangepakt moeten worden!
Reactie: (ruud van Vliet)
4-11-2010, 12:22
Ja, dat zal ze leren om kritisch op het reilen en zeilen van onze burgervader te reageren,
In het vervolg zullen de raadsleden zich nog wel even achter de oren krabben ,om een kritisch geluid, al dan niet hakkelend te laten horen.
en zullen ze overgaan tot de oude politiek, pappen en nathouden.....
Want of: men geeft er een slinger aan dat " het meegenomen zal worden in het beleid" Of; Men schoffelt je onderuit...
Reactie: (h. van der zee)
4-11-2010, 11:47
Heb gistermiddag en -avond de politieke beschouwingen beluisterd via radio Hoorn.
Wat mij opviel:
Chris is een stuk minder welbespraakt dan zijn partijleider Rutte en zijn heimelijke idool Wilders. Hij hakkelt, pruttelt, stottert en grossiert in stopwoordjes, waarvan zeg maar" in elk zinnetje drie keer voorkomt.
Chris is een beetje machtsgeil, heeft een groot ego en is erop gebrand om iedereen mores te leren. Veel VVDers in onze gemeente hopen dat het in een maatpak (met oranje stropdas) gehulde keffertje voor de tweede keer zijn biezen pakt en als PVVer voor zichzelf begint.
Reactie: (Qwartje)
4-11-2010, 10:39
@Matthijs
Daar heb je gewoon gelijk in, @Matthijs. Als gepokte en gemazelde politicus betoont Onno zich vaak een maatje te groot voor dit stadje. Hij is daarnaast dan ook een hele mondvol op het Europese veld: Vice-President van het Congres van Lokale en Regionale Overheden van de Raad van Europa, alsmede voorzitter van de Nederlandse delegatie in dat congres. Volgens opgaaf via de gemeentelijke website is hij 15 dagen per jaar in Straatsburg.
Nou, en? Best knap.
Wat die aanvaring van gisteren betreft: Madurodam-orkaan in ’n vingerhoedje. Hilarischer dan schofferend, eigenlijk. De gunman Onno schoot rookie De Meij even achteloos vanuit de heup de saloon uit. Met een overkill aan kaliber, dàt dan weer wel. Waar hij het ineen krimpende Chrisje toe-stentorde: “Ik ben een mèns. En geen pispaal!” trad hij, dunkt mij, buiten zijn kader. De Meij sprak hem aan op zijn functies van ceo van de BV Hoorn en Europees politicus. Niet als de mens die in datzelfde kostuum hurkt. Het was de politicus Onno die riep dat hij (ook) een mens is. Hij bespeelde de emotionele viool met een geslepen strijkstokje. In de toneelwereld wordt dat al gauw weggezet als ‘schmieren’.
Maar soit: hij schmierde geloofwaardig genoeg om zijn punt te scoren en airplay te ventileren.
Reactie: (Matthijs)
4-11-2010, 08:44
Ach. Het is natuurlijk gewoon een mislukt staaltje amateurpopulisme wat Dhr. De Meij aan de dag legt hier. Daarbij overigens professioneel-emotioneel van repliek gediend door een ervaren bestuurder. In de Tweede Kamer zou niemand ook maar een neusvleugel bewogen hebben bij een dergelijke confrontatie tussen volksvertegenwoordiger en bestuurder. Maar dit was een ongelijke strijd.
Een bestuurder zo ervaren, overigens, dat hij voor een dergelijke internationale functie gevraagd is. Ik wist dat niet. Best goed eigenlijk. Ik bedoel: het had ook de burgemeester van Wiesbaden kunnen zijn, of die van Toulouse, Helsingborg of zelfs Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch, waar ze qua toerisme en gastvrijheid ook flink aan de weg timmeren.
Zwartkijkers zijn er genoeg (Voor de commenters die gaan zeggen dat hij gewoon handig met baantjes is, en wat zal hij ervoor krijgen). Ik vind het mooi dat Dhr. Van Veldhuizen een dergelijke functie als Hoornaar mag invullen.
Reactie: (jan)
4-11-2010, 08:05
eindelijk klare taal zo waar als een koe, wordt je zo je hok weer ingedreven. Welkom in nederland !
Reactie: (Jeroen)
4-11-2010, 01:41
Ho ho, meneer Van der Tuin. Vele mensen zijn door deze man, de PvdA en uw partij geschoffeerd toen u met de avondklok instemde. Die mensen worden nog steeds geschoffeerd, vernederd en gedebiliseerd tot alcoholisten en ingeperkt in hun vrijheid na die halve verruiming. Dat u deze relatief onschuldige opmerking als schoffering bestempeld, vind ik echt van een zeer dubbel moraal getuigen. Maar hey, wel bedankt voor het leveren van een goed onderwerp voor een boek.
Reactie: (Qwartje)
4-11-2010, 00:18
@Nomen Nescio
Een Apegrassige comment, @Nomnes. Eens?
Reactie: (nomen nescio)
4-11-2010, 00:10
Ik kreeg uit de context de indruk dat Chris dit als metafoor beschouwde en of de burgemeester wat aan de veiligheid kan doen, is de vraag. Wanneer straks Chris partijgenoot op Veiligheid&Justitie erin slaagt een nationale politie tot stand te brengen, is de burgemeester het deel "Open Orde" van zijn portefeuille wellicht kwijt. maar ja, dan zullen de lokale dames en heren politici gaan vragen of de burgemeester wat kan ondernemen tegen eventuele vele brandjes (meer
brandweermensen bijv.). Kortom, een typisch voorbeeld(?) van "hoe houdt de politiek zichzelf bezig".
Kissebisserige nixigheid, schrijft @Qwartje. Ben het meestal niet eens met hem, deze keer op dit punt wel.
Reactie: (Qwartje)
3-11-2010, 22:54
Is het nou toch waarachtig!? Afgezet tegen de besproken problematiek heeft het stof dat deze faux pas van Chris de Meij deed opdwarrelen een hoog gehalte van kissebisserige niksigheid. Natuurlijk zat Judith de Jong op het puntje van heur pluche te wachten op een uitglijder van een coalitie-fractie. Je bent het vestibulevrouwtje van de oppositie, of je bent het niet.
Maar goed: de wijze waarop Hoorngids er voor koos om hier verslag van te doen zet het hele theater in het juiste perspectief. Zo krab je het deklaagje van de selectieve verontwaardiging af, en leg je de onderliggende laag politieke grondverf weer bloot. Stil maar, heer De Meij: er blijft hoop. Doe maar flink blokken voor uw herexamen.
Ik heb, ondanks alles, erg gelachen. Dank u wel.
@Kees Boots
Die Kees. Ik heb alles gelezen over de zegeningen van stoppen met roken. Ik ben gestopt met lezen. En mijn tabaksdealer mag van mij op alles stemmen. Desnoods GroenLinks.
Reactie: (kees boots)
3-11-2010, 22:03
Niets over de inhoud maar wat minder likken kan nooit geen kwaad en DE Meij had zijn excuus niet aan moeten bieden maar zijn gevoel meer moeten uitspreken.
Maar niet denken dat ik ook maar ooit in mijn leven op een vvd-er stem zelfs zon hekel heb ik aan vvd-ers dat ik sinds ik weet dat mijn sigarettenboer vvd gestemd heeft ik mijn shag nu ergens anders koop.
Reactie: ("Ene Harry")
3-11-2010, 21:40
Zeg, De Meij, wat maak je me nu? Zelfs hierboven zijn we ontstemd. Dit is niet goed voor mijn partij. Was ik er nog maar...