Nachtdieren moeten op tijd binnen zijn
2-1-2010
HOORN - De ”Nachtdieren” van West-Friesland moeten vanaf zaterdagavond op tijd binnen zijn. Om 24.00 uur gaan de deuren van o.a. de Hoornse horeca dicht in een poging het drankgebruik onder de jeugd aan te pakken. Hoorngids verneemt graag wat de eerste ervaringen zijn.
Via de website www.komeerdertotleven.nl (http://www.komeerdertotleven.nl) proberen de Westfriese gemeenten de jeugd op een leuke wijze te informeren. Zo kan men fragmenten van een debiele Chinese film van eigen ondertitels voorzien. Wij ontvingen deze versie waarbij een voorbeeld van indrinken voor het vroege kroegbezoek wordt gegeven:
Reactie: (Joan)
5-1-2010, 13:08
@Gerard, inderdaad we zullen nooit weten hoe de stemming binnen het college destijds is verlopen.
Maar ik heb wel sterk de indruk dat de burgemeester een hele dikke vinger in de pap heeft gehad, hij moest en zou zijn zin hebben.
Ik begrijp ook nog steeds niet waarom Groen Links niet tegen heeft gestemd, ze spraken zich tijdens de raadsvergadering van 15 december in eerste instantie uit voor handhaving van het toen geldende toegansuur van 02.00 uur en na de chantage en intimidatie van de burgemeester en Van Es (ook onbegrijpelijk van Van Es) gingen ze 180 graden om. Ik kan daar nog steeds niet bij.
Allemaal bang, ook bij de PvdA dat het college zou vallen.
De VVD had zich net als CDA en PvdA geconformeerd met de regio dus die konden ook geen kant meer op. Bij VOCHoorn grote verwarring en irritatie, een week later zijn ze uit de coalitie gestapt, oké hadden ze misschien beter dezelfde avond moeten doen maar ze hebben het toch gedaan.Ik denk dat ze genoeg hadden van de machtswellust van PvdA en de burgemeester.
Maar ja wie ben ik?
Reactie: (gerard)
5-1-2010, 12:52
Joan: leuke hypothetische vraag over Tonnaer.
Vraag is zonder meer hoe de stemverdeling binnen het college lag in de nacht van december 2008, vooral, omdat de PvdA-fractie ook eerst voor 1 uur was en Van Es ook nog een discotheek op de Blauwe Berg wil krijgen.
Van Veldhuizen: voor
Cees vd Maat: cf. VOCH-fractie tegen?
Jan de Boer: cf. GL-fractie tegen?
Cilia van Weel: cf. CDA-fractie voor?
Ronald Witteveen: als wethouder gezondheidszorg voor?
Jack van Es: als wethouder Blauwe Berg tegen?
Heeft de stem van de D66-burgemeester de doorslag gegeven?
We zullen het helaas niet weten, want collegevergadering zijn geheim.
Reactie: (Nomens Nescio)
4-1-2010, 14:37
D66, VOCHoorn, CDA: 3 partijen die alledrie deze week hun Nieuwjaarsreceptie in een horeca-etablissement houden. Of ze nu voor of tegen het nieuwe Onnobeleid zijn, blijkbaar wil men de horeca te vriend houden; daar komen de stemmers immers!
Reactie: (Gerard Kauwenaar)
4-1-2010, 14:12
Tonnear heeft zoveel bereikt nu als eenmansfractie en vroeger toen hij wethouder was! Ik ben echt zo onder de indruk van wat hij allemaal kan! Mooie praat dat heeft ie, nou prima laat hem maar wethouder worden na 3 maart kijken wie er echt gelijk krijgt! Ook de presentaties van de fracties in het NHD waren erg lachwekkend: Tonnear had zich in 2009 zogenaamd voor allerlei zaken ingezet, allemaal geouwehoer, ze hebben helemaal niks bereikt, Tonnear niet, VOCH niet, Hoorns belang niet! Nu geef ik toe dat jullie belang niet gediend is met CDA, GL, PvdA,VVD of D66, maar ja het eigenbelang gaat toch voor het maatschappelijk belang dus niemand kan het goed doen. Nu niet en straks ook niet, maar dat is over 4 jaar wel duidelijk.
Reactie: (Danny)
4-1-2010, 12:59
Mijn eerste reactie op de nieuwe sluitingstijd zal niet de laatste zijn. Het is klinkklare betutteling van de eerste orde!
Ik kan na mijn avonddienst niet meer even een drankje pakken, gezellig mijn vrienden opzoeken, belachelijk gewoonweg, oh ja mijn leeftijd is 31 jaar, ik voel me echter door B&W van de stad Hoorn neergezet als een kleuter.
Mijn stem op 3 maart zal zeker gaan naar een lokale politieke partij, een met ballen, een fractie die de oren niet laat hangen naar een burgemeester die zijn zin wil doordrammen.
In principe heb ik mijn keuze al gemaakt. Het te maken met de ... mentaliteit.
Reactie: (Joan)
4-1-2010, 12:52
@ ha die Piet Kladzo, je reageert gelijk hé? speciaal als het over Tonnaer gaat, leuk hoor!
Ben het met je eens dat de wethouders in het duale stelsel niet mee mogen stemmen, maar beste Piet jij weet toch als geen ander dat ze in het college wel invloed kunnen aanwenden, dat schrijf je ook. Maar helaas kan het huidige college niet tegen "onze Onno"op of zouden ze allemaal teveel aan het pluche hangen?
Prima dat VOCHoorn een jaar geleden uit dit collge is gestapt.
Op naar een nieuw college, van mij mag Tonnaer daar deel vanuit maken hoor Piet!!
groet,
Joan
Reactie: (Piet Kladzo)
4-1-2010, 12:27
@Joan(10:50) Hoe Roger Tonnaer gestemd zou hebben als PvdA-wethouder is een onlogische vraag.
Wethouders zijn, sinds de invoering van het dualistisch stelsel in de Raad, GEEN raadslid meer en kunnen DUS NIET meestemmen.
Ik denk overigens dat, ware Tonnaer wethouder geweest, het voorstel, dat in de portefeuille van de burgemeester zit, er heel anders (dwz meer pragmatischer) uit gezien zou hebben en dat ook de PvdA-fractie een andere opstelling gehad zou hebben.
Zo je ziet(leest) heeft mijn reactie een heel hoog zou-gehalte, logisch, want het is anders gegaan.
Reactie: (Joan)
4-1-2010, 10:50
@Wim, wat een stoere taal stem op een lokale partij die al vanaf het prille begin tegen het besluit is geweest!""de fractie (1 persoon!) Tonnaer". Wat een propaganda voor Tonnaer zeg! Ik vraag mij af hoe de heer Tonnaer gestemd zou hebben als hij nog deel had uitgemaakt van de PvdA, als wethouder b.v.
Nu wil hij weer graag wethouder worden en pakt werkelijk alle onderwerpen aan waarmee hij denkt te scoren.
En volgens mijn inschatting doen er hier op de site mensen mee uit zijn "kamp"onder verschillende namen om hem populair te maken.
Zo doorzichtig!
@Symen van der Meer, naast de eveneens "zeer grote" fractie van Hoorns Belang ( ook 1 persoon)is er nog een fractie die zich sterk heeft gemaakt tegen dit besluit en dit nog steeds doet, namelijk VOC Hoorn dat schijnen jullie liever te vergeten. Maar het kan ook zo zijn Symen dat je bij de lokale partijen ook VOC Hoorn bedoeld, ik denk dat ik het zo maar lees. Raad ik de anderen bezoekers van deze site ook aan.
Ik zie uit naar 3 maart, U ook??
Reactie: (Piet Kladzo)
3-1-2010, 20:50
Ga t Tonnaer maar vragen @Dirk. Elke zaterdagmorgen is hij te spreken tussen 10 en 11 in de Keizerskroon, kopje koffie of ander drankje naar keuze erbij op kosten van de fractie). Tonnaer mailen kan natuurlijk ook.
Het CDA is de campagne al begonnen: Overal zie ik grote borden met Michiel Vuurpijl drop!
Reactie: (Dirk Minnebo)
3-1-2010, 19:15
En wat stelt de fractie tonnaer dan voor om aan het alcoholprobleem in West-Friesland te doen?
Reactie: (WIM)
3-1-2010, 17:52
Op 3 Maart mogen de Hoornse nachtdieren zelf stemmen, stem dan op een lokale partij die al vanaf het prille begin fel tegen dit besluit is geweest.
Dat is de Fractie Tonnaer !
Dus luitjes het is klip en klaar stem maar op de Fractie Tonnaer dan komt het wél voor elkaar!
Reactie: (Dirk Minnebo)
3-1-2010, 16:34
@ Symen
Hoe heeft het Hoorns belang in de afgelopen 4 jaar het uitgaan in Hoorn volgens jou precies verbeterd? Ik kan namelijk geen initiatief van de partij bedenken
@ Jan Het is wat te makkelijk om bij alles waar je het niet mee eens bent het te gooien op arrogantie van de macht. Er is een goed onderzoek gedaan naar het overmatig drankgebruik van jongeren in West-Friesland. Dit is een probleem dat moeilijk te overschatten is. Dat er iets moest gebeuren is dan ook duidelijk, helaas is er de verkeerde conclusie getrokken dat eerder naar de kroeg betekent dat jongeren minder drinken. Mijns inziens is het tegenovergestelde waar.
Reactie: (Jan)
3-1-2010, 11:31
@Symen,Ik laat me niet door de politiek vertellen tot hoe laat ik ergens naar binnen mag gaan of om hoe laat ik uit wil gaan, daarom gaan wij verderop, ik weet ook velen met mij. De lokale politiek laat zich sturen door de landelijke maar komt daar zeker achter met de verkiezingen, de lokalen zullen nog groter worden maar dat komt ook door de arrogantie van de macht.
Reactie: (Symen van der Meer)
3-1-2010, 11:13
Jan, je hebt helemaal gelijk. De politiek in Hoorn heeft uitgaan in Hoorn er niet leuker op gemaakt. Maar op 3 maart zijn er verkiezingen en heb je de kans om hier verandering in aan te brengen. Gelukkig zijn er nog partijen die wel snappen hoe je uitgaan leuk kan maken. Dit zijn vooral de lokale partijen, zoals Hoorns Belang.
Reactie: (jan)
3-1-2010, 11:03
We gaan gewoon weer naar een andere stad om te stappen, de politiek heeft uitgaan in Hoorn bedorven, als het na 12 uur ergens niet gezellig is kan je dus naar huis. Bedankt hoor!