Onrustige uitgaansnacht op Rode Steen in Hoorn
ingevoerd op 21-12-2009
HOORN - De politie moest zaterdagavond in de Hoornse binnenstad meerdere malen in aktie komen. Rond 01.35 uur werd op de Roode Steen een 34-jarige man uit Hoorn aangehouden wegens het veroorzaken van wanordelijkheden. Hij was betrokken bij een beginnend vechtpartijtje en wilde op verzoek van agenten niet weg gaan. Hij begon ze uit te schelden voor ‘Nazi’s’. Hij werd aangehouden en overgebracht naar het bureau waar een proces-verbaal tegen hem is opgemaakt.
Diezelfde nacht werd om 02.00 uur op de Rode Roode Steen een dronken 24-jarige man uit Zwaag aangehouden nadat hij in een café een portier te lijf was gegaan. De man stond in de zaak te roken. Toen de portier vroeg of hij naar buiten wilde gaan bedreigde hij hem en viel hem aan. Agenten namen de verdachte van de portier over en onderweg naar het bureau schold hij een vrouwelijke agent op een heftige manier uit. De man is ter ontnuchtering ingesloten en in de loop van de ochtend met diverse processen-verbaal op zak heengezonden. Hij wist zich weinig meer van zijn wangedrag te herinneren.
Rond 02.15 uur hielden agenten bij een horecagelegenheid op de Roode Steen een 24-jarige man uit Oosterblokker aan nadat hij zich wild en agressief gedroeg en door portiers een café was uitgezet. In de zaak scheurde hij zijn T-shirt van zijn lijf, klom in een paal en draaide in het rond. Daarbij kregen enkele omstanders een tik tegen hun hoofd. Buiten verzette de man zich hevig tegen de portiers en de ter assistentie verschenen agenten. Aan het politiebureau kreeg hij een bekeuring.
Rond 02.30 uur werd op de Roode Steen een 28-jarige man uit Zwaag aangehouden nadat hij een portier van een horecagelegenheid had belaagd en vervolgens niet weg wilde gaan. De man kreeg op het bureau een bekeuring mee en mocht naar huis.
Rond 05.30 uur werd op de Roode Steen een 33-jarige man uit Hoorn bekeurd omdat hij stond wild te plassen. Hij kon zich tevens niet legitimeren.
Reactie: (Henk)
22-12-2009, 19:58
Zet wat cameras neer op de rode steen en in de horeca gelegenheden en het zal qua vechtpartijen. minder worden.
Onee stom mensen willen privacy
Reactie: (Joke van der Meij)
22-12-2009, 10:13
@Qwartje, Hayat, Niehoe,nu begrijp ik pas goed waaromiedereen (een enkeling daargelaten) onder een pseudoniem reageert. Schoppen naar elkaar onder een nickname,lekker veilig hé?
Maar ook wel laf.
@Nomens, de uitdrukking "snuifsneeuw komt van Qwartje.
Maar nu genoeg hierover, wie weet kom ik u allen volgend jaar weer op deze site tegen, gewoon net als ik onder uw eigen naam!!
Gegroet.
Reactie: (Qwartje)
22-12-2009, 04:44
@Joke van der Meij
De discussie, mevrouw Van der Meij, dreigt onbedoeld af te zwaaien van het topic waar op wordt gereageerd. Laten we even recapituleren.
Hoorngids.nl meldt een onrustige uitgaansnacht aan de Roode Steen waarbij politie-ingrijpen nodig werd geacht wegens agressief gedrag van de volgende leeftijden op de volgende tijdstippen.
01.35 uur, man (34) roept onder meer “Nazi’s” tegen politie.
02.00 uur, man (24) gaat portier te lijf.
02.15 uur, man (24) gaat theatraal door het lint.
02.30 uur, man (28) belaagt portier.
05.30 uur, man (33) sproeit urine buiten het daartoe aan het riool verbonden systeem.
That’s it.
@Nienoe komt er vervolgens in met de opmerking (citaat): Sneeuw heeft betrokkenen vast ’’gek’’ gemaakt! En "Nazi" roepen naar een politieman/-vrouw ligt bij de politie erg gevoelig.
@Joke van der Meij beticht Nienoe daarop van ignorantie waar het haar kennis van de recente historie en Nazi’s betreft.
@Qwartje maakt vervolgens realistisch misbruik van het begrip ‘sneeuw’ door dat aan te scherpen tot ‘snuifsneeuw’. Een witte substantie die ook ’s zomers aan de Roode Steen voor uitglijders zorgt. Iets wat door andere reageerders, onder wie u, min of meer wordt bevestigd.
Nienoe legt middels een bondig, historisch goed onderbouwd exposé uit dat zij weet waarom het scheldwoord ‘Nazi’ zeer gevoelig kan overkomen op mensen die zich beroepsmatig tot ‘de politie’ moeten rekenen.
Joke van der Meij negeert dat, werpt Nienoe het oorlogs-lot van haar eigen ouders en grootouders voor de voeten, en beschuldigt Nienoe er van dat ze de politie gelijk stelt aan Nazi’s.
@Hayat komt er in met de volgende reactie. Dat doet @Nienoe niet beste Joke. Wanneer je goed leest, reageert N op het bericht dat de verdachte ’’nazi’’ geroepen zou hebben! ’k Vraag me af wie hier nu beter de geschiedenisles heeft geleerd: U of Nienoe? Ik denk de laatste. En voor ’t geval u mijn reactie niet begrijpt: Nienoe en ik zijn allochtone Nederlanders, blijkbaar goed ingeburgerd! U schrijft elders dat u politiek werkzaam bent(geweest), dan mag ik toch verwachten dat u ons ’’simpele burgers’’ begrijpt?
Joke van der Meij antwoordt: @Hayat, u stelt dat u en Noehoe als allochtonen de Nederlandse geschiedenis en dat wat mijn familie heeft doorstaan tijdens de oorlog beter weten dan ikzelf. Gelukkig leven wij in een vrij land, u bent dus vrij om uw menig te geven. Maar ik geloof in de overdracht qua geschiedschrijving van mijn eigen familie. Zij hebben geleden, daar heeft u geen weet van! En iemand Nazi noemen dat is en blijft bij ons een scheldwoord
Ga in vrede! Einde discussie.
Hoe een sneeuwbui tot schreeuwbui kan worden. Met name van uw kant, mevrouw Van der Meij. Wie weegt de pijn van wie? Hoeveel weet u van het verleden van Nienoe en Hayat om hen de maat te nemen? Hoe kunt u beweren dat zij niet weten wat geweten moet worden?
Met alle respect voor uw familie-historie: uw reactie was hier negatief geëxcalteerd, en deed geen recht aan Nienoe’s opstelling.
Terug nu, als u mij toestaat, naar de Hoorngids-melding aangaande agressie op het nachtelijk Roode Steen. Terug naar de kern. De leeftijden van de snuifsneeuw-hooligans bewegen zich tussen de 24 en 34 jaar. Lieden die de doelgroep van dr. G. Onno van Veldhuizen’s veldtocht tegen alcoholmisbruik onder jongeren te enen male ontvlieden. Hier is iets totaal anders aan de hand. En dààr horen we ‘de politiek’ niet over. U ‘bent’ van die politiek. Actie.
Prettige feestdagen.
Reactie: (Nomens Nescio)
21-12-2009, 22:57
Ja Joke, dat is een scheldwoord en het ligt bij de politie (nog steeds) erg gevoelig als je nazi naar ze roept. Menig oud-agent kan je dat wel vertellen. Sommigen hebben na WO2 moeten samenwerken met Schalkhaarders die in dienst mochten komen of blijven. Dat neemt niet weg, en dat zal iedereen met je eens zijn, dat wat de Joodse medemens is aangedaan verschrikkelijk geweest is. Welk mens zal niet geschrokken zijn van het bericht dit weekend over de diefstal bij Auschwitz?
Einde van dit deel der discussie.
En die "snuifsneeuw", dat wordt nergens in het artikel gememoreerd,
maar t kan wél meespelen natuurlijk.
Reactie: (Joke van der Meij)
21-12-2009, 21:44
@Hayat, u stelt dat u en Noehoe als allochtonen de Nederlandese geschiedenis en dat wat mijn familie heeft doorstaan tijdens de oorlog beter weten dan ikzelf.
Gelukkig leven wij in een vrij land, u bent dus vrij om uw menig te geven.
Maar ik geloof in de overdracht qua geschiedschrijving van mijn eigen familie.Zij hebben geleden, daar heeft u geen weet van!
En iemand Nazi noemen dat is en blijft bij ons een scheldwoord
Ga in vrede!
Einde discussie..
Reactie: (Hayat)
21-12-2009, 20:48
Dat doet @Nienoe niet beste Joke. Wanneer je goed leest, reageert N op het bericht dat de verdachte nazi geroepen zou hebben! k Vraag me af wie hier nu beter de geschiedenisles heeft geleerd: U of Nienoe? Ik denk de laatste. En voor t geval u mijn reactie niet begrijpt: Nienoe en ik zijn allochtone Nederlanders, blijkbaar goed ingeburgerd! U schrijft elders dat u politiek werkzaam bent(geweest), dan mag ik toch verwachten dat u ons simpele burgers begrijpt?
Reactie: (Joke van der Meij)
21-12-2009, 20:01
@ Niehoe, eigenlijk wilde ik niet op uw waanzinnige opmerking met betrekking tot onze politie en de Nazis reageren.
Ik doe het toch, waarom?
Heel eenvoudig ik kom in opstand en blijf in opstand komen als u onze politie of het nu in Hoorn is of waar dan ook in Nederland durft te vergelijken met Nazis!
En voor alle duidelijkheid ik weet waarover ik praat want mijn ouders en grootouders hebben een verschrikkelijk verleden.
Voor mij is het met u wie u ook bent, want u durft u naam niet te noemen ik wel, einde discussie!
Voor 2010 wens ik u, wijsheid toe!
Reactie: (Joke van der Meij)
21-12-2009, 19:54
@ qwartje, ja inderdaad het viel mij wat koud op mijn dak, maar misschien heeft u wel gelijk en zal Niehoe "snuifsneeuw" bedoelt hebben, eerlijk gezegd was ik daar zelf niet op gekomen!!! Niehoe heeft duidelijk meer kennis op dit gebied dan ik.
En inderdaad daar hebben we onze burgemeester nog niet over gehoord, maar.... wat niet is kan nog komen, toch?
Reactie: (Nienoe)
21-12-2009, 19:47
Mw. Van der Meij: U hebt, waar het gaat over de politie, toch wel gehoord van de schalkhaar-politie, de "zwarte" (Nederlandse)nazi-politiejongens die o.a. Joden van huis haalden? Na WO2 is een aantal van deze mensen in de politiekorpsen als gewoon agent
terecht gekomen en dat is altijd een heel gevoelig punt bij de politie geweest, net zoals dde beloningen voor het verraden van Joodse en andere onderduikers. Tot zover off topic mijn antwood op uw vraag of ik tijdens de geschiedenisles wel goed heb opgelet.
En terzake: Meneer @Qwartje: snuifsneeuw! Ik snap hem! Maar geef mij maar gewone sneeuw, lekker ballen gooien en sleetje trekken met mn dochtertje erop.
Reactie: (Qwartje)
21-12-2009, 18:53
@Joke van der Meij
Het valt wellicht wat koud op uw dak, mevrouw Van der Meij, maar @Nienoe heeft hier een punt. Zij bedoelt wel degelijk sneeuw, maar dan van een iets andere samenstelling. Zeg maar: snuifsneeuw. En daar hebben we dr. G. Onno van Veldhuizen nog nimmer over gehoord.
En @Martin Mutter bezigde hier een stijlmiddel dat sarcasme heet. Daar trappen wel eens vaker mensen in.
Reactie: (Joke van der Meij)
21-12-2009, 18:35
En? Lossen we deze problemen op door op 1 januari een toegansstop van 00.00 uur in de horeca toe te passen?
Dacht het niet.
Aan de leeftijden te zien is dit niet de doelgroep van onze burgemeester. Overigens hoor ik steeds vaker over de problemen met
betrekking tot drugs gebruik.Tijd
om daar eens iets aan te doen.
Sommige horecagelegenheden voeren op dit gebied een wel erg liberaal beleid heb ik van sommige echte "kroegtijgers"vernomen.
@Nienoe, ik zit niet bij de politie en de sneeuw heeft mij niet "gek" gemaakt maar ze zouden mij ook geen "Nazi"moeten noemen, wat een onzin kraam jij weer uit!
Weet je eigenlijk wel wat je zegt?
Zeker niet goed opgelet bij geschiedenisles.
@Tinie, inderdaad goed dat er politie is. Maar valt het jou ook op dat er nu opeens uitgebreide berichtgeving komt met betrekking tot ongeregeldheden in de binnenstad? Want zoals jij en ik weten zijn die er al heel lang, en jij woont er middenin dus je bent een "ervaringsdeskundige"op dit gebied.
Waar zou dit mee te maken hebben?
Wat mij betreft: coffeeshops weg uit de binnenstad, misschien draagt dit mee aan een prettiger uitgaansklimaat in onze mooie stad met heel veel wel goedwillende horeca ondernemers die niet de dupe mogen worden van verkeerd beleid!
Fijne feestdagen.
Reactie: (ruud van Vliet)
21-12-2009, 16:44
hoezo jong???
24, tot 34 jaar, dat is nog wel jong maar niet de doelgroep van Onze onno hoor.
Deze lieden hadden waarschijnlijk de neus vol.
En daar gaan ze nog niets aan doen,(te weinig menskracht) maar het beleid van `burrie onno werkt toch?
er zijn alleen nog wat ouderen in de stad.
de rest had de laatste trein naar Amsterdam te pakken.
Reactie: (Nienoe)
21-12-2009, 15:40
Sneeuw heeft betrokkenen vast gek gemaakt! En "Nazi" roepen naar een politieman/-vrouw ligt bij de politie erg gevoelig.
Reactie: (tinie mulder)
21-12-2009, 15:05
En in de nacht van 20-21 december op het Kerkplein?
Ook daar werd gevochten, dat is de goede kerst gedachte. Beste mensen
van de politie, prima dat jullie stevig optreden. Het is de laatste tijd meer dan bar, het vechten en vernielen in onze binnenstad neemt schrikbarende vormen aan.
Reactie: (martin mutter)
21-12-2009, 15:04
Wat opvalt is dat alle overteders wel jong zijn zoals de burgemeester
telkens stelt. Hoezo jeugd met een drank(drugs) probleem.