SP doet mee aan gemeenteraads-verkiezingen in Hoorn
Voormalig VVD-raadslid Anita Muller sluit zich aan bij SP
HOORN - Het Partijbestuur van de SP heeft vrijdag ingestemd met deelname van de SP afdeling Hoorn aan de gemeenteraads-verkiezingen 2010 met gebruik van SP naam en logo. Op de ledenvergadering van de SP afdeling Hoorn e.o. van 11 november hebben de aanwezige SP-leden uit de gemeente Hoorn unaniem de kandidatenlijst vastgesteld.
De SP Hoorn kandidaten:
1. Bart A. van Boven 2. Nel Douw 3. Tom Fekkes
4. Frans Douw 5. Arjen Geutskens
6. Lucien Greefkes 10. Han Lubach 14. Ljuba Spiridonova
7. Alex Smit 11. Jurrie Kloek 15. Pauline Tibbe
8. Emile van Westerhoven 12. Dirk de Vries 16. Yvonne Jeanneret
9. Annie Huisman 13. Anita Muller 17. Ake de Vries
Het verkiezingsprogramma wordt vastgesteld op de ledenvergadering van 16 december 2009. Door deelname aan de gemeenteraad wil de SP zorgdragen voor gelijkwaardigheid, meer solidariteit en menselijke waardigheid.
Reactie: (VOCHoorn)
9-12-2009, 17:50
Fractie en bestuur van VOCHoorn laat een ieder hierbij weten dat de heer Emile van Westerhoven nooit door de partij is ingehuurd als ondernemer of als lid om werkzaamheden voor of namens VOCHoorn te verrichten.
Met vriendelijke groet namens fractie en bestuur,
Joke van der Meij
raadscommissielid VOCHoorn
www.wijblijven.nl
Reactie: (Tsiburaska)
9-12-2009, 16:25
Emile was als ondernemer dus ingehuurd en schreef voor VOC omdat de SP niet aanwezig was.
Nu hij persoonlijk lid is op niet verkiesbare plek, gezien de leeftijd een goede keuze, maar hij kan de hoger geplaatste wel steunen.
Bart van Boven, Afgekeurde krijgen nauwelijks kansen in de markt dus als hij naast nutteloos thuis zitten zich in wil zetten als ervaringsdeskundige voor de zwakkere, en hij heeft met die kop met haar en zijn lengte wel een herkenbare uitstraling.
Bart doet al jarenlang SP werk en nu beloning die hij verdiende..
Hij heeft ook voldoende tijd want ik zou het naast huidige werk dus minder goed doen.
Verder zie ik vaak leraren die makkelijk weer terug kunnen naar hun oude werk, en als je Bart beter leerde kennen zie je dat hij erg veel tijd en energie erin stopte.
Reactie: (Joan)
9-12-2009, 10:16
@Nomens Nescio, hoe kom je erbij dat ik deze man ken? nee hoor nog nooit van mijn leven gezien, maar als ik hem zou kennen zou ik eigenhandig de schaar pakken en wat doen aan dat afschuwelijke haar!!!
Verder heb je helemaal gelijk wat UWV?WAO enzo betreft.
Ik ga de discussie nu beïndigen, deze SP man krijgt wat mij betreft teveel aandacht.
zie jou en Nozem wel weer bij een ander item.
groet, Joan
Reactie: (Nomens Nescio)
9-12-2009, 08:18
@Joan: Jij kent deze man of hebt een relatie met hem? Stuur m ns naar de kapper!
@Nozem: Ambtenaar kan meneer niet worden, althans, geen ambtenaar die
direct of indirect onder het gezag vvan de gemeente valt. Zn restverdiencapaciteit wordt door UWV vastgesteld. Kan ie dan werken, moet ie werken. Kan hij dat niet volgens UWV, krijgt hij over de rest WAO of WIA
Reactie: (Joan)
8-12-2009, 18:14
Beste Nozem en Piet Kladzo, ik raad jullie aan hiermee te stoppen.Het enige dat jullie bereiken is het zg "Wilders"effect. Er wordt al druk over deze meneer gesproken en hij zit te lachen achter zijn beeldscherm. Gun hem die lol niet!
Reactie: (NOZEM)
8-12-2009, 18:09
Beste Piet, de kern van mijn verhaal is, dat ik niet begrijp dat iemand die volledig is afgekeurd, zich wel kan inzetten als raadslid.Waarom niet ook een (aangepaste) baan in het bedrijfsleven of wellicht als ambtenaar!!Zoals ik al eerder aangaf, ben ik benieuwd naar de reactie van Bart van Boven of een van zijn mede kandidaten!
Reactie: (Piet Kladzo)
8-12-2009, 17:59
@Nozem, je hebt in zoverre gelijk (ik ontken dat niet) dat het ook werk is. Punt is dat deze man die inkomsten moet opgeven aan UWV.
Ze gaan zn uitkering dan aanpassen! Zn inkomen zaldan(natte vinger-werk hoor!) bestaan uit zn raadsgeld + zn UWV-uitkering. Per saldo schiet hij er dus niks mee op, hij zal wellicht zelfs moeten "inleveren", waardoor hij minder krijgt dan hij nu heeft.
Reactie: (NOZEM)
8-12-2009, 15:49
Beste Piet Kladzo, raadslid is toch ook werken of niet soms!!?? Ik schat in als je het raadswerk goed wilt doen dat je dan ca. 20 uur per week "zoet" bent. Voor iemand die volledig is afgekeurd is dit toch een aardige belasting!!!
Reactie: (Joan)
8-12-2009, 15:46
@ Ja nozem daar heeft Piet Kladzo gelijk in. Als meneer een nette meneer is geeft hij zijn inkomsten op aan zijn uitkeringsinstantie.
Overigens komt meneer wel over als een man van 12 ambachten en 13 obgelukken, maar wie weet ontpopt hij zich als politicus beter dan hij in het bedrijfsleven heeft gedaan. Ik geloof er niet in hoor, maar ik ben dan ook absoluut geen SP aanhanger/stemmer.
Reactie: (Danny)
8-12-2009, 15:40
@Samir ben het met je eens als je zegt dat ze vooral "aanzitten"om het oneens te zijn. Ik zie geen enkele meerwaarde, waarschijnlijk trekt deZe partij kiezers weg bij PvdA en inderdaad mensen die anders op de PVV gestemd zouden hebben, een soort van protest actie.
Alleen jammer dat men zich dan niet realiseert wat de gevolgen kunnen zijn.
Reactie: (Piet Kladzo)
8-12-2009, 14:33
@Nozem: Raadslid is geen volledige dagtaak. Het kost wel veel tijd. Daar staat ook een betaling tegenover. Wanneer meneer volledig afgekeurd is, mag hij van UWV wél in de raad gaan zitten en betaling ontvangen. Dat moet hij opgeven en dan wordt zijn UWV-uitkering herzien.
Reactie: (Samir)
8-12-2009, 12:55
Mijn vraag is vooral of de SP van plan is om een opbouwende bijdrage aan de Hoornse politiek te gaan leveren. Helaas zie je in den lande vaak dat ze vooral aanzitten om het oneens te zijn met de rest. Komen ze om constructieve politiek de bedrijven, dan hebben ze een meerwaarde. Wel ben ik bang voor versnippering op links. Daarom hoop ik dat ze zo verstandig zullen zijn om zich te richten op zgn. nieuw electoraat. Ontevreden burgers die landelijk naar (bijvoorbeeld) de PVV neigen en gemeentelijk vaak niet stemmen, zullen niet snel naar GroenLinks of de PvdA neigen. De SP kan deze mensen wel aan zich binden. Als ze dat doen verbreden ze het spectrum van de linker flank in de raad. Gaan ze in dezelfde vijver vissen als GL en PvdA, dan verkleinen ze de slagkracht alleen maar. Afwachten.
Reactie: (Marco)
8-12-2009, 11:04
@Nozem, ja ik las het ook vanmorgen in het NHD (overigens weer een prachtig stukje linkse propaganda van deze krant, hoe bedoelt u onpartijdig).
De lijststrekker geeft aan dat SP "een actiepartij"is, dat klopt ik herinner met net als "Stroman"hun actie (nou ja!) tegen de sloop van de Sterflats, een volkomen nutteloze actie want de gehele gemeenteraad was tegen en dat kwam echt niet door de SP!
Al met al komt deze club niet betrouwbaar bij mij over, de lijsttrekker niet, het feit dat er een echtpaar op de 2e en 4e plaats staan, nee onfris. Ik hoop van harte dat ze niet die 5 zetels halen waar Bart van Boven op miikt want dat verdienen ze in mijn ogen niet.
Als ze stemmen trekken zie ik dat als "tegenstemmen". Maar wat hebben we daaraan in onze gemeente?
We hebben een raad en college nodig op die op basis van "no nonsens, goed verstand en inhoudelijke discussies bestuurt, geen stelletje actievoerders en brulboeien.
Reactie: (NOZEM)
8-12-2009, 10:22
Ik lees vandaag in het NHD dat de lijsttrekker volledig is afgekeurd.
Voor de persoon is dit uiteraard triest.Ik vraag me af een gekozen volksvertegenwoordiger geen volledige dagtaak is als je het goed wilt doen. Waarom kan hij dan niet gewoon een voor hem passende baan gaan zoeken!!??Ik zou het op prijs stellen als Bart hier zelf op wil reageren!
Reactie: (stroman)
7-12-2009, 16:40
De Sp in de hoornse raad.
Wil de sp mee besturen?
is dit de tegen partij?
Een van de argumenten om de sp mee te laten doen in onze stad was dat ze actie hebben gevoerd voor het behoud van de sterflats. Bijzondere actie want de hele raad was en is tegen de sloop.
Met andere woorden de SP komt niet met iets nieuws.
Reactie: (Piet Kladzo)
7-12-2009, 11:30
@Marijke(en anderen) op de site van de SP Hoorn kan gestemd worden!
De SP houdt een opiniepeiling en vraagt op welke partij je NU zou stemmen. Op dit moment stat de SP
bovenaan (uiteraard) en de tweede
partij is....fractie Tonnaer.
Reactie: (Marijke)
7-12-2009, 11:17
@ Oberon, ik durfde het niet te zeggen maar nu jij het doet zal ik je mijn eerste reactie geven toen ik de foto zag.
Ik dacht brrrr lijkt het monster van Frankenstein wel, maar ja je mag natuurlijk nooit op het uiterlijk afgaan!
Ben alleen erg bang, werd hier ook al gezegd, dat dit een soort van "tegenpartij"gaat worden.
De gewenste inhoudelijke discussies daarvan moet ik nog maar zien dat die echt gevoerd gaan worden.
Lijkt me eerder een stel brulkikkers, zo heb ik sommigen al meegemaakt tijdens buurt bijeenkomsten.
Nee ik heb geen vertrouwen in deze club.
Reactie: (Marco)
7-12-2009, 11:12
@ Sebastiaan, ben blij met je reactie. Van Westerhoven zat vroeger bij de VVD, tja en wat hij daar precies deed en door wie al die reclame betaald werd??? dat weet ik niet en wil ik eigenlijk ook niet weten.
En wat die "verzendknop"betreft, ach joh daar hebben we allemaal wel eens last van. Dat zie je ook aan sommige reacties hier. En ik maak me er ook schuldig aan, dus neem
mijn woorden niet op als kritiek op jou persoonlijk. Je bent inderdaad een hele goede fotograaf dus waarom zou je lid willen zijn van die elitaire club bij de Boterhal? Zonder hen kom jij er ook wel hoor!
Vriendelijke groet en veel succes bij je werk als beschermer van bomen en het schrijven van stukken op het gebied van kunst en cultuur want daar ken ik je van en dat doe je goed!
Reactie: (Sebastiaan)
6-12-2009, 23:40
Hallo Marco,
"Je hebt geleid" moest uiteraard zijn "Je hebt gelijk". Ach, t is alweer laat...
Reactie: (Sebastiaan)
6-12-2009, 23:39
Hallo Marco,
Je hebt geleid, de campagne van VOC Hoorn werd geleid door Wagner. Ik sprak hem nog een maand geleden in café Baas & Co.
Maar ik kan mij wel herinneren dat Emile Westerhoven vier jaar geleden stukjes schreef in de (dikke, met veel reclame) zondagskrant...
En nee, ik wil geen enkele partij in een slecht daglicht stellen. Ik wil ook niet inmpulsief of ongefundeerd discusiëren. Maar Marco, en ook Danny, jullie hebben gelijk. Af en toe moet ik nog even nadenken voordat ik op het knopje "plaats mijn reactie" druk...
Ik zal me gewoon bezig houden met datgene waar ik goed in ben: een goed verhaal schrijven over bomenbescherming, organiseren van bijeenkomsten en evenementen (en schrijven van persberichten daar voor), en signaleren soms van misstanden of problemen (plastic niet opgehaald in een deel van de Kersenboogerd).
En Marco, eventuele frustratie heeft overigens niets met mijn kunst (of fotografie) te maken. Ik werd in 2004 toch al genomineerd voor de Kunst- en Cultuurprijs 2003. En ik krijg veel complimenten voor mn fotografie. Dus waarom zou ik daar om ergens lid van worden?
Reactie: (Oberon)
6-12-2009, 23:09
Brrr, alleen al de aanzicht van deze foto doet mij al glibberen bij het feit dat deze rooie gang mijn stem zou krijgen, weet je, we hebben niet veel in Hoorn maar wel kappers!!
Reactie: (Harold)
5-12-2009, 11:45
Goed dat SP meedoet. Eindelijk discussie & argumenten in de raadszaal. Zonder debat vooraf, geen goed afgewogen mening door het college!
Reactie: (Frank)
5-12-2009, 11:16
Valt er eindelijk weer eens iets te kiezen?
Is er toch nog hoop in bange dagen...........?
Het lijkt er op!
Reactie: (Danny)
5-12-2009, 11:04
@ Sebastiaan, hé man, doe eens wat rustiger aan!
Ben het met Marco eens, je gooit nu wel veel dingen door elkaar hoor.
Voel je,je persoonlijk aangetast als er commentaar is op de SP?
Jij bent toch bij GL. Of ben je alweer aan het flirten. Ik weet dat je in het verleden bij de PvdA zat, toen nog even bij de VVD, nu bij GL, tja misschien is je volgende stap wel SP.
moet je helemaal zelf weten maar houd op met dingen roepen en andere partijen, in dit geval VOCHoorn, in een slecht daglicht te stellen.
Je zegt dat je voorstander bent van de goede inhoudelijke discussie, dan raad ik je aan hiermee niet op deze manier te starten.
Raad van een jongere vent die de politiek in Hoorn op de voet volgt.
Reactie: (Marco)
5-12-2009, 10:57
@ fout Sebastiaan, de campagne 4 jaar geleden voor VOCHoorn werd geleid door Richard Wagner, Westerhoven had daar niets mee te maken en waarom stel je dat dit betaald zou zijn door Martin Mutter? vind ik een zeer kwalijke opmerking waarvan ik hoop dat je die direct terugneemt!
Je moet geen dingen roepen die je niet waar kunt maken.
Soms kom je wel erg gefrustreerd over, is dat omdat de kunstenaarsvereniging de Boterhal je werk niet goed genoeg vond, zodat je geen lid mocht worden.
Sebastiaan goede raad bemoei je niet overal mee en doe niet of je overal vanaf weet, zal jou als persoon beter uit de verf doen komen.
Wijze raad van een al wat oudere man.
Reactie: (Sebastiaan)
5-12-2009, 10:45
Klopt Marco, Emile van Westerhoven voerde vier jaar geleden campagne voor de VOC Hoorn in de zondagskrant (betaald door Mutter?). En nu schijft een P. Ennetje in dezelfde stijl stukjes pro-Beiaard en pro-SP. Hmmm, das typisch...
En inderdaad niet handig, familie zo dicht bij elkaar op één lijst.
Reactie: (Danny)
5-12-2009, 10:43
@ he Sebastiaan ik had jou verstandiger ingeschat, geloof je echt in een goede inhoudelijke discussie met deze mensen?
Ik niet ik ken ze alleen als een stel opruiers, maar de tijd zal leren. Misschien ben ik te negatief, dat hoop ik dan maar.
Reactie: (Sebastiaan)
5-12-2009, 10:36
Ik feliciteer de SP met de deelname. Ik zie uit naar goede inhoudelijke discussies over een groener (gifvrij!) en menselijker gemeente Hoorn.
Reactie: (Marco)
5-12-2009, 10:35
Een echtpaar op de 2e en de 4e plaats! stel ze halen 4 zetels zoals ze zelf al hard roepen.
lekker fris en integer stelletje.
nou mijn kleur hebben ze niet.
En Anita Muller is het spoor wel volkomen kwijt geraakt.In het verleden zo liberaal als wat en dan nu SP?
De rol van Emile van Westerhoven lijkt ook niet fris, deed die man niet iets (of misschien wel helemaal niets) voor de Binnenstad??
Reactie: (Qwartje)
4-12-2009, 23:43
Roos uit de vuist, tomaat in de knuist.
Over timing gesproken...
Enfin: we zullen zien.